Avatar billede Simon Praktikant
09. april 2017 - 22:23 Der er 6 kommentarer

Windows 7 vil ikke boot

Når jeg tænder min stationære, kommer følgende besked frem:
"Windows indlæser filer"

Hvorefter en et skærm billedet dukker op, hvor jeg kan se markøren og bevæge den, men der er ingen start menu og tastatur genvejene virker ikke

Fejlen opstod efter jeg prøvede at installere Linux system ved siden af windows, fra en USB. Installationen virkede ikke første gang (jeg kunne ikke se styresystemet i BIOS), så jeg prøvede at installere det igen. Men installationen frøs, så jeg var nødt til at genstarte.

Det eneste jeg kan boote fra som virker, er direkte fra installations USBen.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2017 - 07:56 #1
Har du en dvd/usb med Windows 7?
Jeg vil mene din master boot record er smadret af grub fra linux, og derfor ikke kan boote.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2017 - 07:57 #2
Jeg vil håbe at denne guide måske kan hjælpe dig:
http://www.tomshardware.com/news/win7-windows-7-mbr,10036.html
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2017 - 08:15 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2017 - 08:15 #4
Prøv denne i stedet :-)
http://kortlink.dk/99fn
Avatar billede Simon Praktikant
11. april 2017 - 14:27 #5
Tak for hurtigt svar. Jeg har ikke windows dvd'en, desværre. Det kan ikke løses gennem at køre nogen kommandoer i Ubuntu?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2017 - 15:43 #6
Har jeg ikke erfaring med desværre:
Man kan hente Win 7 her: https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows7