Avatar billede mogens8000 Seniormester
10. april 2017 - 23:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

maria DB

Hej

Skal have en liste med e-mail ud som kan komme retur igen når
de er cleaned.
Hvordan kan man det?

Hilsen fra Mogens
Avatar billede posten Ekspert
11. april 2017 - 04:08 #1
kommer jo an på hvad e-mail program du bruger og hvad du mener med cleaned ??
Avatar billede ptj_11 Forsker
11. april 2017 - 12:37 #2
Lad os forudsætte:
Du har en database, der hedder eksempel_forretning
I denne database har du en tabel, der hedder forretning_kunder.
I denne tabel står mailadresserne i kolonne 5, som hedder email

Åben din db-administratorside, vælg database, og vælg fanebladet "SQL".
I forespørgselsvinduet skriver du nu følgende:

SELECT email
FROM forretning_kunder;

Vælg "Kør" eller "Go" hvis den står til engelsk.

Dette giver dig en liste med alle dine kunders e-mailadresser, som du efterfølgende kan rette.
Dine data har altså ikke været ude af databasen, de er blot blevet redigeret, så du behøver så ikke, at importere dem igen.
Forespørgslen skal du naturligvis tilrette, så den passer med din database.
/ptj_11
Avatar billede mogens8000 Seniormester
24. april 2017 - 16:54 #3
Tak