Avatar billede jacob7 Juniormester
11. april 2017 - 19:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Computer vil ikke boote efter tvunget genstart

Jeg tvang min laptop til genstart på powerknappen, hvorefter den ikke ville boote. Den viser nu følgende fejlbesked:
EFI Network 0 for IPv4 (28-D2-44-EB-75-B4) boot failed.
Jeg har Windows 10 på den, hvilket er en downloadet version. Jeg har prøvet at sætte en Windows 7 dvd i, men denne bliver afvist med beskeden "Blocked by the current security policy".
Hvad gør jeg? Skal jeg have fat i en ny Windows 10 skive eller er det noget andet der skal til?
Avatar billede poko1 Ekspert
11. april 2017 - 20:13 #1
Den prøver at boote fra dit netværk! så noget kunne tyde på at din Harddisk ikke er første boot i opstarts menuen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. april 2017 - 20:21 #2
Håber at nedenstående link kan hjælpe "patienten" til live.

https://www.cnet.com/forums/discussions/default-boot-device-missing-or-boot-failed-597748/
Avatar billede poko1 Ekspert
11. april 2017 - 20:31 #3
Om det er F2 må så bero på hvilken Pc: det drejer sig om? Og da der står EFI. Først i boot skal du sørge for at den er sat til at køre EFI /URFI.
Men fortæl navnet på Pc.
Avatar billede jacob7 Juniormester
11. april 2017 - 21:10 #4
Det er en Lenovo Z50. Jeg prøver lige noget af det af, og ser hvordan det går.
Avatar billede jacob7 Juniormester
11. april 2017 - 22:12 #5
Den har fået adgang til Windows 7 CDen, men den kan tilsyneladende ikke finde et sted at installere.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. april 2017 - 22:54 #6
Har du været i BIOS og set disken ? Prøv at gå til fanen Exit og se om der er noget der hedder optimal settings eller restore Default så set det tryk yes og derefter F10 Hvis disken ikke ses kan den være defekt.
Avatar billede jacob7 Juniormester
12. april 2017 - 09:17 #7
Ja, det ser faktisk ud til at den slet ikke kan finde harddisken.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. april 2017 - 09:43 #8
Prøv om du kan se en løsning her
https://billedeupload.dk/images/jzXD8.png
Avatar billede jacob7 Juniormester
12. april 2017 - 10:17 #9
Der sker ikke andet en at laptoppen slukker når jeg holder novo-knappen inde. Skal jeg gøre det i en bestemt tilstand?
Avatar billede poko1 Ekspert
12. april 2017 - 10:19 #10
Du skal lukke Computeren og trykke på Novo knappen så booter den selv op i Boot menuen!
Avatar billede jacob7 Juniormester
12. april 2017 - 10:27 #11
Tak, så kom jeg igennem den vej. Desværre tyder det på at harddisken er helt væk.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. april 2017 - 10:33 #12
Havde det på fornemmeren!