Avatar billede Ricky Sørensen Praktikant
11. april 2017 - 19:57 Der er 5 kommentarer

Filtrere med flere rækker

Hej.

Jeg har brug for at lave noget filtrering i eks. kolonne D hvor den ikke kun tager de rækker med hvor filtreret er opfyldt men også de rækker hvor indholdet af kolonne A er ens.

Eks.

A  B  C  D
1 Navn Hans X
1 Adresse Gade1
1 Nr 1
2 Navn Peter Y
2 Adresse Gade2
2 Nr 2
3 Navn Jørgen Z
3 Adresse Gade3
3 Nr 3
4 Navn Kim X
4 Adresse Gade4
4 Nr 4

Hvis jeg så filtrerer efter "X'er" i kolonne D skal reslutatet give :
(Bemærk kolonne D er tom i de øvrige rækker end den øverste)

1 Navn  Hans X
1 Adresse Gade1
1 Nr 1
4 Navn Kim X
4 Adresse Gade4
4 Nr 4

Kan man det..?
Avatar billede acore Ekspert
11. april 2017 - 20:58 #1
Du kunne lave en hjælpekolonne E. I E1, E2, E3 skal stå D1, D1, D1. De 3 rækker kopieres ned. Når der er X i en række, skulle der gerne komme X i både den og de 2 efterfølgende rækker i E kolonnen. Det er så på E du skal sætte filter.
Avatar billede Ricky Sørensen Praktikant
11. april 2017 - 21:01 #2
Ja, det kunne være en løsning - men problemet er at jeg har 5000 forskellige nr. i A og der kan være både 3 og 4 rækker med samme nr. i A :-/
Avatar billede acore Ekspert
11. april 2017 - 21:14 #3
Måske så i E1

=D1

I E2

=HVIS(A1=A2;E1;D2)

E2 kopieres ned
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
12. april 2017 - 06:47 #4
Har du ikke mulighed for at uploade en fil med i hvert fald et udsnit af dine data med eksempler på de forskellige antal numre i A?
Avatar billede Ricky Sørensen Praktikant
12. april 2017 - 14:18 #5
Jo, det arbejder jeg lige på. :o)