Avatar billede gabby Seniormester
21. april 2017 - 17:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilke Windows 7,8 ell, 10 og 64 ell. 32bit

Hey

Nu har jeg kørt med Win7 i mange år snart.
men ville måske gerne have 64bit versionen da jeg også skal have flere ram i min pc.
Nu har knejten fået en pc magen til min
så tænkte at købe en ny version af Windows som jeg altså skal kunne bruge på flere pcére i huset

Men
Skal det være Win 7,8 eller 10 ? home, ultimate, pro osv.. jeg er helt lost
Hvad koster en version af dem og helst på god gammeldags cd/dvd skive med kode og hele svineriet.. men syns der er flere forskellige priser på nettet.

Og hvad med bagud kompatibel-heden så at sige
Ville 32bit pc spil virke på 64bit ?
Og hva fordele er det egentlig ved 64bit ?

De to pcére skal nok primært bruges til spil
ikke det nyeste krævende spil... men tæt på ;)

På forhånd tak =)
Avatar billede milter Ekspert
21. april 2017 - 18:14 #1
Er det stationære eller bærbare?

Med 32bit kan du max installere 4 GB RAM.  Med 64bit er den øverste grænse for RAM for øjeblikket kun af akademisk interesse, når det drejer sig om nye computere, men dit bundkort kan have en øvre grænse.

Windows 7 er stadig et rigtigt godt styresystem. Hvis du forventer at opnå en mærkbar forbedring i spil eller noget som helst andet ved skift fra 7'eren til 10'eren, så bliver du skuffet. Og glem alt om 8'eren.

Jeg tror, at meget tæt på 100% af alle nye computere kommer med 64bit. Intet taler for ikke at gøre det. Rent økonomisk og ydelsesmæssigt er der ingen fornuft i at skifte fra dit nuværende 32bit system på de eksisterende computere. Hvis du vil skifte fra 32 til 64bit på en computer, kræver det en total geninstallation af styresystem, drivere og programmer. Programmer og drivere findes både i 32 og 64bit udgaver, så der er ingen problemer med kompatibilitet.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. april 2017 - 18:14 #2
Avatar billede arne_v Ekspert
21. april 2017 - 18:31 #3
64 bit Win10

"Alle" vaelger 64 bit idag.

Win7 er en virkelig god Windows og jeg bruger den selv, men den er ved at vaere gammel, saa det er Win10 tid nu.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. april 2017 - 19:14 #4
vedr "så tænkte at købe en ny version af Windows som jeg altså skal kunne bruge på flere pcére i huset"
så er det altså en licens til hver. sampak/familielicenser er udgået,
Avatar billede milter Ekspert
21. april 2017 - 20:26 #5
Forøvrigt, når det drejer sig om spil, så ligger det meste af arbejdejdsbyrden på grafikkortet.
Avatar billede posten Ekspert
22. april 2017 - 04:56 #6
her har du en dvd win 10 pro 64 bit  : https://www.proshop.dk/Operativsystem til 1299.- og som home til 949.- og hvis du vil ha den på engelsk er home nede på 799.-og en pro til 1188.-
Avatar billede 450025 Ekspert
22. april 2017 - 12:21 #7
#6.
Gabby helt erlig jeg syntes posten kom med masse som er brukbart,
32 kontra 64bit, så er vel det vel 64 bit i dag, valget ditt avhenger av bruken vanlig bruk kontra spill, og valg av maskin tenk lidt på dette i valget ditt.

Win 7 er som der påståes her veldg Bra (god) Norsk Sorry, men tenk fremover et godt råd Win10 Home, Glem Pro versjonen tror ikke den er så aktuel for deg.

Selv har jeg den, i pris er der ikke så stor i forskjell men kanskje det passer for mer avangsert bruk. Det velger du selv.

Å jeg vil tro du du velger Dansk versjon Win10 Home, du vil ikke angre på dette, Glem Win 7 spør du meg jeg er kjempe fornøyd med Win10 , jeg bruker Defender Fri den er nu blitt forbedret, dernest Malvarebytes Betalt god Søvis fra dem, men start med Fri først som prøve i 30 dager bli kjent med den, kjøp da, et godt valg.

Men der er andre også, det er bare mitt valg.
Data min møter ikke noen problemer, bare dem jeg har skapt selv, jeg bruker data masse stiller opp for andre også, og tenk er i beste hender inne her hør på Gutter her dem vet masse, har fanget mange gode ting her, og jeg ønsker deg lykke til med valget Gabby.

Arne fra Thailand.
Avatar billede jens peter Praktikant
23. april 2017 - 17:08 #8
jeg er kommet til at slette alt på min pc. har en cd som hedder software only 64-bit men kan ikke få den til at køre igen.skal man have en cd til drevet men hvor kan man købe sådan en peter
Avatar billede 450025 Ekspert
23. april 2017 - 17:35 #9
Fint å rydde opp, man vet ikke hva man har før der er ryddet i skuffer å skap, prøv en brukthandler utrolig hva dem kan har 64 bit hvem vet? tror ikke peter vet bedre heller, gå Bakk å sjå hva folk skriv til deg her du.

Arne.
Avatar billede Jhja Seniormester
23. april 2017 - 21:24 #10
Jens Peter
Klik på "OPRET SPØRSMÅL" øverst under "Computer world" så får du lavet din egen overskrift og større chance for at få løst dit problem.
Avatar billede 450025 Ekspert
24. april 2017 - 04:32 #11
Her kom Jens Peter med et godt foreslag, sett deg ned tenk lidt om hva vil du spørre om, bruk god tid, er det spill du er ute etter, skal du få igang dataen du har?

Har du ikke rydda alt nu? Kanskje kjøpe ny maskin, hva forteller lommeboka. er der nok Monny i den, så får du det du betaler for, du får 64 bit, du får Win 10 Home. Dansk også tenk det.

Kanskje du ikke treng oss inne her. Forstår du det Jens Petter skriv og alle andre skriv også.

Vi hjelper gjerne, vi tar imot en god latter også, men prøv å være lidt Seriøs da.

Og husk du får alt på et Sølvfat men lommeboka er klart avgjørende, ikke gi opp du det er bare dumt.
Fortell oss når du er nær Mål. Da reiser vi oss allesammen å klapper i henderne.
Ha en fin dag.