Avatar billede licantropo Novice
21. april 2017 - 19:48 Der er 2 kommentarer

Extern harddisk med brændte komponenter

Dataudstræk for en gammel moder
Hej drenge og piger,

Jeg formidler dette på baggrund af min moder. Sagen kort:

Intenso HDD, 2TB, i stykker. Datakyndig ven af mig åbner den, nogle komponenter er brændt af, ifølge ham umulig at redde - men måske nogle uddannede har en løsning.

Der ligger nogle - for min moder - vitale billeder af børnebørn osv på denne harddisk, og det ville være yderst lykkeligt at få dem gendannede.

Så, er der nogle i Danmark - eller måske ligefrem lokalt her i Århus, der har ekspertise i data-udtræk af sådanne næsten kaputte HDD, der samtidig ikke tager 3000 i timen for deres service?

Please.
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2017 - 19:52 #1
Du er på gale veje. Man må ikke oprette det samme spørgsmål 2 gange, heller ikke med 2 forskellige overskrifter.
Men svaret er, at når HDD er i stykker, er det kun muligt for et professionelt firma, at redde data. Det er dyrt, men hvis data er værdifulde, så er det vel pengene værd.
Avatar billede ptj_11 Forsker
23. april 2017 - 02:26 #2
Prøv her:
http://www.dkp-ml.dk/
Fair priser, men ekspertise koster.
Du indsender din HD, og firmaet tester din disk, og giver dig et pristilbud.
Men læs selv på deres hjemmeside
/ptj_11