Avatar billede miclan Praktikant
22. april 2017 - 17:07 Der er 10 kommentarer

tre eksterne skærme til bærbar / laptop

Hej
Jeg skal lave et teaterprojekt med tre storskærme som baggrund.
Er der en løsning, så jeg kan køre dem på samme bærbar pc?

Alternativt styre tre pc' er fra en bærbar?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. april 2017 - 17:15 #1
Avatar billede miclan Praktikant
22. april 2017 - 21:21 #2
takker - kan dog ikke lige fange, hvad dimsen hedder...
Avatar billede claes57 Ekspert
23. april 2017 - 00:52 #3
Jeg kunne ikke lige finde en VGA, men DVI? Hvis skærmene kan det... https://www.avxperten.dk/usb-grafikkort/usb-til-dvi-grafikkort.asp
Avatar billede eurositi Ekspert
23. april 2017 - 17:37 #4
Hvis der er tale om TV-skærme, har de jo nok kun HDMI-indgange. Spørgsmålet er, om ikke der skal en HDMI-splitter til? https://www.avxperten.dk/hdmi-splitter/hdmi-splitter-1-4-full-hd.asp?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Det kræver dog, at de alle kører den samme opløsning (f.eks. 1920x1080), ellers kan det ikke fungere.

Hvis det er computerskærme med (flere) DisplayPorte, kan man kædeforbinde dem uden ekstraudstyr, men det er det næppe.

Det bliver mere tricky, hvis der skal vises forskellige ting på de tre skærme. Det kræver en (kraftig) PC med flere skærmkort (eller slet og ret to computere).

Hvilke skærmudgange har du på computeren, der skal transmittere billederne til TV skærmene? Du skal vælge en indgang, som passer til de porte, du har på din computer, altså (Mini)DisplayPort (Apple/Lenovo), HDMI (andre), DVI/VGA (ældre PC'er).
Avatar billede miclan Praktikant
24. april 2017 - 09:49 #5
Vi har ikke købt computeren endnu, men regner med at købe en Lenovo Legion Y720 eller lign. med selvstændigt grafikkort.

Skærmene er Prowise 70" all-in-one, dvs. med indbygget pc - jeg er ikke helt klar over tilslutningsmulighederne.

De skal kunne afspille hver deres video/præsentation som styres fra den bærbare.

Jeg er foreløbig landet på en løsning med USB hub og 3 stk. USB til HDMI som bedste bud?
Avatar billede INK Ekspert
24. april 2017 - 10:58 #6
#5 Video forbindelserne på Prowise er nok kun udgange, så du kan ikke føde et signal "baglæns".
Avatar billede INK Ekspert
24. april 2017 - 11:17 #7
Der findes software programmer, der fra én pc kan styre flere andre, idet mus og tastatur er fælles. Kræver selvfølgelig, at man kan se de skærme/pcer man vil fjernstyre. Sker over netværket og er ren software. Du kan læse mere her
http://www.makeuseof.com/tag/use-laptop-like-external-monitor/
Avatar billede miclan Praktikant
24. april 2017 - 11:18 #8
jo - man kan godt bruge dem som eksterne skærme - som minimum via HDMI (man kan vælge AV som på et tv)
Avatar billede INK Ekspert
24. april 2017 - 11:38 #9
#8 du har ret. Disse pcer har en HDMI in, hvilket er atypisk. (man skal huske at læse hele spec ;-))
Avatar billede eurositi Ekspert
24. april 2017 - 11:39 #10
Det må være dette her:
https://www.prowise.com/da/touchscreens/lineup/ (vælg 70" modellen)