Avatar billede TTA Seniormester
23. april 2017 - 17:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke genaktivere Windows Defender

Efter at være blevet ramt af en eller anden form for spyware, så forsøgte at jeg installere indtil flere antivirusprogrammer på PCen. Ingen af dem løste dog problemet.

Nu har jeg fjernet dem igen.

Men jeg kan ikke få lov til at genaktivere Windows Defender.
Jeg har prøvet denne vejledning: https://support.hp.com/dk-da/document/c03532340#AbT0

Så får jeg fejlen "Denne app er slået fra af gruppepolitik", og der henvises til at jeg måske bruger en anden app til dette (nej), og hvis jeg vil tillade at appen (WD) køres, så skal jeg kontakte administrator for at aktivere programmet via gruppepolitik. (hvilken administrator!? Det er kun mig, der bruger PCen!).

Hvis jeg går ind via services.msc og prøver at starte WD ad den vej, så får jeg en anden fejl. "Fejl 577: Denne fils digitale signatur kan ikke bekræftes. En hardware eller softwareændring kan have installeret en fil, der er signeret forkert eller beskadiget, eller som kan være skadelig software fra en ukendt kilde."

Hvordan får jeg genaktivieret Windows Defender?
Avatar billede poko1 Ekspert
23. april 2017 - 17:55 #1
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2017 - 22:14 #2
Nu kan jeg ikke se hvad poko1 forslag går ud på, men drop Windows defender, den er ikke bedre værd. Prøv i stedet Bitdefender, de skriver, at den gratis version har real time protection. https://www.bitdefender.com/solutions/free.html
23. april 2017 - 23:25 #3
Spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede jk45 Forsker
24. april 2017 - 06:03 #4
Morten Gadegaard Thomsen At du finder det nødvendigt at smide en reklame for dit eget firma og hjemmeside fortæller vist alt om dig og dit firma.!
Avatar billede 450025 Ekspert
24. april 2017 - 14:47 #5
valby 1 kom med et godt foreslag. https://www.bitdefender.com/solutions/free.html
rimelig også faktis. Nu har jeg godt nok Defender selv, den får lidt kritikk men for meg er den enkel gratis også, ser dem forbedre den lidt etterhvert.
Som sagt ikke noe problem enda, bruker malvarebytes betalt ok syntes Microsoft får få en sjangs, Win 10 går godt nu, men nå er det starten på et helt nytt opplegg det spørs om det atter blir en nedtur for den enkelte Bruker.
Selv sitter jeg på gjæret det skal bli artig.
Kanskje også jeg velger Bidefender hvis Defender havner i grøfta.
Arne,
Avatar billede poko1 Ekspert
24. april 2017 - 15:35 #6
Nu er Malware byte altså en god løsning når der er noget på maskinen som foruroliger spørgeren men i er jo så kloge så der er ingen grund til at følge tråden! :-(
Avatar billede 450025 Ekspert
24. april 2017 - 16:06 #7
Nei poko1 du likte Malvarebytes du, da er vi 2, andre syntes noe helt annet, en annen kan syntes dette er bare skitt også styr unna?

Det handler ikke om å være kloge poko1, du er sandelig like klog du selv, og du har mer erfaring en mange av oss kom igjen da vel.

Jeg har selv dratt nytte av god hjelp fra deg, jeg har Takket også, vi er her for å hjelpe hverandre, det er helt lov å stille dumme spørsmål også, hvis ikke så trekker jeg meg også  helt klart.

Skulle der være antydning til lidt humor ok så smil da vel poko1 husk våre erfaringer er ganske flytende noen kan mer en andre, vi er for vi trives vi.

Har jeg skrevet noe feil nu poko1 tror ikke det. Husk jeg banna ikke i Kirka.

Arne.
Avatar billede Uvanga Ekspert
24. april 2017 - 16:35 #8
En kan li' moren, en datteren, andre igen begge to.
Det er lidt en erfaring man erhverver efterhånden - også med hensyn til antivirus ;-)
Avatar billede Uvanga Ekspert
24. april 2017 - 16:38 #9
https://www.av-comparatives.org/
Her gennemføres der en gang pr. måned test af antivirus.
Avatar billede jk45 Forsker
24. april 2017 - 20:02 #10
1. Malwarebytes er ikke antivirus men fantastisk til at redde en computer der er inficeret af malware (Der af navnet MALWAREbytes) ;)

2. Antivirus software er mere relevant når først computeren er renset.

Den infektion der er nu har allerede lavet rod i tilladelser i systemet og det kan nemt ende ud med en frisk installation af windows. Så inden der rodes mere bør der laves backup af alt det der ikke tåler at blive mistet.
Avatar billede 450025 Ekspert
25. april 2017 - 00:00 #11
TTA
Først vil jeg si til tråstarter så fint at du havna i grøfta, lidt kjedelig for deg helt klart, har ikke vert der selv enda, jeg bruker Data hver dag selv, hjelper andre også.

Jk45 kom med noe, han sa få en frisk Windows oppstart på benken, tanken min har vert der men pr i dag ikke hatt behov for det for min del, Win10 har gjort dette mulig og start med friske ark fint, en jobb ja men overkommelig vil jeg si. En god ide fra jk45.

Mange syntes at Win10 er ok, deres Antivirus program er gratis, det har ikke fått så masse Ros det ligger lavt på skalaen frem for mange andre, jeg har brukt dette program fra starten av syntes at det er fint jeg, og la nå Microsoft få prøve seg, lett å bruke er det også, og programmet blir bedre, jeg merker det.

Jeg ser ikke noen grunn for å deaktivere det, at der fins sikkert 10 andre som er bedre ikke i tvil, Uvanga skrev, noen liker moren andre dattera, jeg liker begge jeg. Ok, men selv et virus program kunne trengs der også iblant.
Vil tro at Defender er for svakt der. Mitt valg da er bitefender billig og god løsning.

Men noe er nevnt her bitdefinder det har dukka opp flere gange på dette Forum, god kritikk også, anbefalt av flere her, sikker enkelt i bruk gratis også flott, i dag får du det for 135 Danske kr ikke dyrt det heller, skremmer ingen vil jeg tro. Prøv da vel.

Poko1 syntes der var for mange kloke hoder inne her ville hoppe av dette tema, nok ikke enig han har nok god peiling han også vet hva han snakker om, Har du prøvet et af de bedste.
https://www.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou/

Men nå blir vi satt kraftig på plass av jk45 begge 2, Malvarebytes er ikke noe Antivirus program det er både poko1 og jeg + mange flere klar over    men fint at det blir nevnt ikke alle vet det jk45.

Malvarebytes, fri det vet jeg ingen ting om, jeg har Betalt versjon enkelt å bruke passer seg selv hvis innstillinger er gjort korrekt, flott Support om det trengs, raskt svar også.

Hvordan virker det, hos meg holder det kjeft merker faktisk ikke jeg har det, men alle har vi forskjellige behov, spill for meg ikke inntresant, Porno uinteressant har jo både Mora og dattera så?

Men er utrolig mye på data en hobby også men fra tid til anna kommer også jeg ut på sidelinja, aktivering av tredieparts programvare eller sider som ikke har rent mel i posen. Da er malvarebytes ok.

Da sier Malvabytes i fra hør her min gode Venn nå er du på skråplanet å F-----, tenker jeg lappen kommer som en advarsel i nedre høgre hjørne.
Derfor er det en av mine favoritter, og sier igjen deaktiver Defender hvorfor det?
Disse2 jobber fint i sammen.

Men blir der krøll en dag er nok veien til bidefinder kort ikke utenkelig tror dette er et fint program.

Noen tekster lite her, en dag får jeg nok kjeft her for jeg skriv for mye ok det, jeg trives her kanskje derfor.

Til tråstarter rydd opp i maskina di, ta opp/ bakk, start med nye kort kos deg med Win10, om du velger defender er opp til deg, bidefinder er vist ok god løsning det, men har du for vane og trakker ut på sidelinjen, så + på med malvarebytes som poko1 skriv. Et godt råd,

Få opp humøret tråstarter fortell oss hvordan det går, du er ikke den eneste som møter grøftekanten vi har alle noe å lære enda..

Arne fra Thailand.
Avatar billede TTA Seniormester
30. april 2017 - 14:27 #12
Jeg havde allerede Malwarebytes på PCen, og den forhindrede ikke det angreb jeg blev udsat for, så den er afinstalleret.

Jeg har i min søgen efter et andet antivirus/antimalware program prøvet Avast. Men det er mildest talt ikke brugbart. Medmindre man godt kan lide at ens internethastighed/reaktionstid bringes tilbage til de gode, gamle 56K-dage. Ud over det, så fryser skærmen, programmerne og internetsiderne konstant, fordi Avast skal bruge en rum tid på at tjekke om siden/programmet er ok. Man får også trænet sin brug af ctrl+alt+del...

Blot at logge ind på Eksperten og skrive dette indlæg har taget en krig!

Så Avast ryger UD af klappen!

Nu vil jeg prøve Bitdefender...
Avatar billede Uvanga Ekspert
02. maj 2017 - 13:33 #13
Du kan også prøve Comodo. Dette program er nok ikke så kendt, men jeg har brugt det i flere år, og har gode erfaringer.