Avatar billede Droa Seniormester
25. april 2017 - 15:20 Der er 2 kommentarer

RemoteDebug af Mono process fra VS2017

Hej Eksperter

Jeg gad godt have lidt realtime data fra en process jeg har hosted på vores nye interne test server, den køre lige pt Debian.

Jeg prøvede og se om man kunne Attache VS2017 Debugger til processen over SSH, desværre ser det kun ud til at VS2017 understøtter C# Core Debugging over SSH.

Jeg prøvede derefter MonoRemoteDebugger af Bongho, dog ser den ikke ud til helt at kunne Debugge så meget.

Er der nogen måde og kunne køre i et fuldt Debuger miljø på en Remote Linux med Mono, eller skal vi sætte en Windows Server op, og ofre de 25.000kr på en licens? syntes bare det er lidt ærgeligt og bruge så meget på en Intern Test Server, kun fordi at man vil debugge.

Håber nogen kan hjælpe, eller har ideer til en løsning :)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. april 2017 - 15:35 #1
Fremfor at bruge tid paa at faa debug sat op var det saa ikke bedre at bruge tid paa at modificere applikationen til at bruge et logging framework og saa bare koere og faa genereret et antal MB log og saa bruge det?
Avatar billede Droa Seniormester
25. april 2017 - 15:38 #2
Vi bruger i forvejen Log4Net, det var mere for at tjekke for problemer som tråde der hænger og forbindelser der hænger.