Avatar billede jkrons Professor
29. april 2017 - 23:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forskelligt antal niveauer i indholdsfortegnelse.

Jeg mente at være ret god til Word, men er rendt ind i et problem, som jeg ikke kan løse - muligvis fordi der ingen løsning er, eller bare fordi jeg ikke kan finde den.

Jeg har et dokument på ca. 90 sider, forsynet med en indholdsfortegnelse. Dokumentet indeholder 8 kapitler (overkskrifterne markeret med Overskrift 1 typografi) og i hvert kapitel et antal afsnit (markeret med Overkrift 2 typografi).

Jeg ville meget gerne have en indholdsfortegnelse, hvor kun overskrift 1 er vist i kapitlerne 1 til 6 og 8, mens vil gerne have vist begge niveauer i kapitel 7.

Er det overhovedfet muligt, og i givet fald hvordan?
Avatar billede jkrons Professor
29. april 2017 - 23:25 #1
Jeg skal lige sige, at jeg med på, at jeg kan ændre til Niveau 3 i de syv kapitler og ændre niveau 3 typografien til at se ud saom Niveau 2, hvilket er det, jeg gør i øjeblikket, så det jeg søger er en "indbygget" løsning..
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. april 2017 - 00:00 #2
Hvis jeg forstår din forklaring rigtigt, vil du have det til at se ud som én indholdsfortegnelse.
Ja, det er muligt.

Du kan opnå det ved at lave din indholdsfortegnelse, så den reelt består af 3 indholdsfortegnelser lige efter hinanden. Den første skal hente overskrifter fra kapitel 1-6, den anden fra kapitel 7 og den tredje fra kapitel 8.

Se min forklaring i følgende artikel:
https://www.thedoctools.com/wordtips/saadan-kan-du-lave-flere-indholdsfortegnelser-i-samme-word-dokument/

I dit tilfælde har du brug for 3 bogmærker, som du skal bruge til de tre indholdsfortegnelser:
1 bogmærke omkring kapitel 1-6
1 bogmærke omkring kapitel 7
1 bogmærke omkring kapitel 8

I TOC-feltet for 1. og 3. indholdsfortegnelse skal den del af feltkoden, som i illustrationerne i artiklen viser:
\o "1-3"
være
\o "1-1"
for kun at hente Overskrift 1

I TOC-feltet for 2. indholdsfortegnelse skal den del af koden være:
\o "1-2"

Da der er 3 indholdsfortegnelse, vil dialogboksen, som vises ved opdatering, bliver vist 3 gange, en gang pr. indholdsfortegnelse.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. april 2017 - 00:54 #3
Tilføjelse: En indholdsfortegnelse slutter med et tomt afsnit. Via dialogboksen Afsnit kan du formatere de tomme afsnit efter TOC 1 og 2 med linjeafstand Præcis på 1 pkt. (eller den absolut mindst mulige afstand, som er 0,7 pkt.). Så vil man ikke kunne se, at der er en opdeling. Afsnitsformateringen bevares ved opdatering af indholdsfortegnelserne.
Avatar billede jkrons Professor
30. april 2017 - 11:32 #4
Hej Lene

Tak for hjælpen. Jeg havde ikke tænkt på at lave det af flere omgange.