Avatar billede raketen Novice
30. april 2017 - 18:04 Der er 12 kommentarer

Waoo fiber smart wifi

Hejsa jeg er den glade ejer af waoo fiber og waoo tv gennem tvboks airties air 7410x http://www.airties.com/product-7410.html

Det kører pt gennem lan og kan ikke connecte gennem gateway fra icotera i5800 med wifi, da der ikke er en wps knap på den.

Mit spørgsmål er så om man kan bruge en dual wan router: http://www.edbpriser.dk/router/zyxel-vmg3925-b10b-id-12238485.aspx
Istedet for waoo's smart wifi: http://www.airties.com/product-4920.html

Ved waoo smart wifi skal jeg koble en switch til den ene access point for at kunne splitte mit internet over hjemme lan.

Kan ikke finde en anden access point med 2 wan porte og indbygget switch så min tanke var en router med 2 wan porte.

Kan det lade sig gøre at dele internet og iptv gennem zyxel router og samtidigt have indbygget switch til Lan???

Mvh Raketen :)
Avatar billede claes57 Ekspert
30. april 2017 - 19:25 #1
1) du slår wps fra hele vejen rundt - det er den hurtigste måde at bryde ind på wifi - det vil du slet ikke have...
2) få ssid/koder oplyst fra stofa/waoo hvis du ikke selv styrer det, og brug dem.

air4920 skal sidde direkte på din udbyders linje ind - air7410 logger på via wifi. Hvad mangler du?
Avatar billede raketen Novice
01. maj 2017 - 14:06 #2
Air 7410 kan kun connecte via wps, med mindre man kan jailbreake den.
Der er ikke en funktion hvor man kan login med wpa2 eller lignende...
Avatar billede claes57 Ekspert
01. maj 2017 - 14:27 #3
så ville jeg (hvis lan ikke er muligt) sætte den op via
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/netvark-router/JENAL1500RP/jensen-netvarksudvider til 400kr sættes ved tv og trækker lan (og wifi til chromecast?) ind.
Avatar billede raketen Novice
07. maj 2017 - 10:45 #4
Det er alt sammen meget fint men der er kun en wan port.
Gatewayen fra waoo har en port til rent inet og en port til iptv.
Det vil sige begge skal køre over wifi som airties 4920. Den har nemlig 2 wan porte...
Avatar billede claes57 Ekspert
07. maj 2017 - 14:18 #5
Kontakt waoo support
Avatar billede raketen Novice
08. maj 2017 - 20:35 #6
Ja de er ikke til meget hjælp, bare sæt en switch til din inet port.
Plus jeg skal betale hver måned for deres Smart wifi.
Det var det jeg ville undgå :)
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2017 - 18:07 #7
JailBreak Routeren
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2017 - 18:08 #8
Air 7410 Jailbreak den
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2017 - 18:10 #9
"Alexander Glud Kjærgaard Skrev: JailBreak Routeren"

Kom til at skrive forkert
Avatar billede raketen Novice
23. juli 2017 - 19:33 #10
Hvor vil du hente en jailbreak'ed firmware fra???
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2017 - 17:03 #11
#8 og #9

Glem det

Skrev det fordi jeg kedede mig
Avatar billede mamo Praktikant
07. januar 2018 - 21:13 #12
Jeg sidder med præcist samme problem lige nu.. Fik du det nogensinde løst eller skal jeg bare æde leje prisen fra waoo?