Avatar billede DizMan Praktikant
01. maj 2017 - 19:05 Der er 6 kommentarer

Print fra iPad til standard USB printer uden pc - hvordan?

Hejsa.

Min søster har internet via Kjaergaard-Nettet (kabel-tv). Hun har følgende

kabel-modem (har muligvis wifi) med 4 LAN porte (og vist 1 USB) post
wifi router / access point tilsluttet kabel modem
1 Windows laptop med tilsluttet standard USB printer (Canon). Printer har hverken wifi, apple print eller lignende...
iPad og iPhone.

Hun vil gerne af med sin Windows laptop men vil gerne kunne printe fra sin iPad. Kan det lade sig gøre - og hvilke enheder skal evt. købes? Fx en trådløs printerserver som TP-LINK TL-WPS510U. Nogen idéer? Tak for hjælpen...

Vh
Diz
Avatar billede INK Ekspert
01. maj 2017 - 19:27 #1
Har i prøvet om router tillader tilslutning af usb printer direkte, så iPad kan printe gennem en evt. indbygget printserver?
Avatar billede DizMan Praktikant
01. maj 2017 - 19:40 #2
@ink, tak for dit forslag. Nej det er ikke prøvet endnu. Det er et oplagt forsøg værd (jeg er pt. ikke på adressen, men vil prøve det næste gang, jeg er der.)
Avatar billede claes57 Ekspert
01. maj 2017 - 19:40 #3
ipad skal have en wifi-printer, der understøtter airprint.
http://www.pricerunner.dk/sp/airprint.html
Avatar billede INK Ekspert
01. maj 2017 - 19:57 #4
#3 har desværre ret. Der findes vist ikke routere med airprint server inkluderet. Jeg huskede forkert. Printer eller nas tilsluttet usb forbindelsen på en router virker kun gennem Mac eller PC.
Avatar billede DizMan Praktikant
01. maj 2017 - 20:03 #5
Takker... Har fundet denne - men til 200$ er en ny printer billigere. Irriterende :-(

Lantronix XPrintServer Office AirPrint Mobile Print Server

Der er også Apples egen Apple Airport Express til kr. 799 (kan ikke se, om den har Airprint). Igen en dyr løsning. Vil gerne holde udgiften på max 400 om muligt. Ellers er en ny printer mere oplagt. Blot surt at smide noget ud, der dur!
Avatar billede claes57 Ekspert
01. maj 2017 - 20:24 #6
smid den ikke ud - der er masser af genbrugsbutikker, der vil modtage den, og så tjener den en skilling til et godt formål. Husk lige at nulstille printeren så den ikke har ssid og kode på dit wifi (hvis den var til wifi)