Avatar billede Mortenhs Praktikant
02. maj 2017 - 23:26 Der er 7 kommentarer

IP adresse Intern/Ekstern i forhold til hjemmesider.

Hej CW.

Jeg har et spørgsmål mht IP adresse.

På diverse betting sider må man kun få en bonus per IP adresse.
Jeg har haft lånt min kammerats computer til at oprette mig, men oprettet mig via mit eget internet derhjemme. De har nu lukket min bruger og taget mine penge, pga de siger at IP har været brugt flere steder.

Kan det være rigtigt at en hjemmeside man besøger/opretter bruger på, kan se ens computers IP?

Jeg troede nemlig kun at de kunne se den IP fra det internet man sad på.

Håber I kan hjælpe :)
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2017 - 02:07 #1
alle din computer kontakter, får din ip adresse - det er et telefonnummer som computeren har. uden det, ved ingen hvem der skal have svar/data sendt tilbage.

alle hjemmesider, hvis de logger det, ved hvilke ip der har været og besøge deres side.

du bør glemme de der bonus. der er 20x gennemspilskrav eller 30x, det betyder hvis din bonus er 1000 kr, skal du spille for 20000 kr for at få dine gevinster.

ergo, det er dumt at spille med i en bonus :)
så der er egentlig ikke noget at ærgre sig over.
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. maj 2017 - 08:53 #2
Men logger du ind med samme brugernavn og password burde der ikke väre noget problem. Man kan jo spille via mobil og der kan man have mange forskellige IP-adresser. Er det sådan at du har prövet at snyde, dvs oprette flere profiler?
Avatar billede Mortenhs Praktikant
03. maj 2017 - 09:05 #3
Jeg har allerede oprette mig, sat 2000 ind og vundet 7000 som jeg prøver at trække ud på.
Men de siger at jeg har brugt samme IP som en anden.
Har kun været på mit eget internet, men brugt min kammerats computer til at oprette mig. Han har også oprettet sig derinde fra samme computer, men med hans eget internet.

Jeg prøver ikke at snyde eller oprette flere brugere.

Jeg forstår bare ikke at de kan se noget med en IP, når vi har brugt forskelligt internet.
Sidewave, betyder det så at de godt kan se at samme computer IP er brugt? selvom det er forskelligt wifi
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. maj 2017 - 09:22 #4
De kan formodentlig fange PC's mac-adresse, men kan stadig ikke forstå problemet. Jeg vil da mene at man kan logge på hvilken PC man vil, bare man bruger sit eget login, det er trods alt en online tjeneste. Det er jo ikke sådan at du får 2000 en gang til.
Avatar billede bvirk Guru
03. maj 2017 - 09:43 #5
Ved mobilforbindelser (3G 4G) er det normen at får en ip adresse der er ny ved hver connection og dermed dele ip med andre over tid (ikke samtidigt).
Fastnet internetudbydere kan også finde på at give en bruger en anden ip - sker dog ved genstart af router - jeg ved ikke om det ske remote i dag.
tcp/ip mæssigt er det sjældent computerens egen  ip adresse der eksponeres -  det routerens subnets udadtil - det er sjældent at computere er direkte på nettet.
I windows kaldes den standardgateway - kommandoen 'ipconfig' for det fyssike eller virtuele netkort der anvendes viser denne.
Man kan ses sin ip adresse udadtil med:
  http://whatismyipaddress.com/
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. maj 2017 - 20:32 #6
Hvis I logger på den samme internetforbindelse fra forskellige PC'ere, uanset om det er via kabel, WiFi eller sejlgarn, så fremstår I under alle omstændigheder med SAMME IP# på internet, da det er ydersiden, der er synlig - ikke den IP#, I måtte have på indersiden.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. maj 2017 - 20:33 #7
...men er der penge på spil, er du jo under alle omstændigheder nød til at have fat i deres support for at få adgang til mønterne igen.