Avatar billede Nizlor Praktikant
04. maj 2017 - 11:21 Der er 5 kommentarer

Hvilken platform til ny hjemmeside?

Jeg er overvejer at gå i gang med at lave min egen hjemmeside. Det skal fungere som et slags informationssite om danske højtider og traditioner. Jeg har nemlig allerede en hel masse materiale om eksempelvis fastelavn, jul og påske, som ikke findes på nettet. Målet er at lave noget som http://traditionstid.dk/ Men hvordan gør jeg det nemmest?

Jeg har læst lidt om wordpress, men ville lige hører hvilken "platform" i ville vælge, hvis i skulle lave sådan en hjemmeside.
Avatar billede stjans Guru
04. maj 2017 - 11:51 #1
Wordpress; ikke fordi der er noget galt med andre platforme, men jeg kender WP ganske godt, og det er - synes jeg - meget brugervenligt også overfor ikke-eksperter/nørder :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. maj 2017 - 12:05 #2
Er du bare en "hjemmebygger", ville jeg nok også välge Wordpress. Mange plugins, udbredt i hele verden (meget hjälp at få), let at gå til, hyppige opdateringer osv.
Avatar billede Mikkellundstrom Juniormester
05. maj 2017 - 14:30 #3
Hej!

Ville helt klart anbefale WordPress. Det er super nemt at bruge, og der er ligeledes et hav af gode plugins. Det betyder, at du kan få en lang række fede funktioner og integrere med 3.parts programmer. Det er ligeledes nemt at bruge og også let at søgemaskineoptimere.

Bruger selv WordPress på min hjemmeside:
http://www.motivas.dk/

Sig endelig til, hvis du har WordPress spørgsmål, så vil jeg gerne være behjælpelig :)

Bedste hilsner
Mikkel
Avatar billede MrTH Novice
21. maj 2017 - 22:39 #4
Vil også helt klart anbefale wordpress. Det er et CMS system der er super brugervenligt, og som der også er nævnt er der mange plugins at vælge imellem.

Jeg bruger også selv WP til min side https://esporttips.dk/ der handler om esport odds, esport tips mm. Du må også endelig sige til, hvis du har brug for hjælp.
Avatar billede KlintWeb Juniormester
31. maj 2017 - 01:27 #5
WordPress bruges af rigtig mange, men Joomla er et godt alternativ.
Med den rigtige skabelon (template) og et par udvidelser, er Joomla super let at arbejde med. Og du kan altid skifte vælge en anden skabelon.
Jeg bruger mest dem fra Shape5 - laver både Joomla og WordPress, fordi de er lette at optimere. Du kan se ledt på min hjemmeside https://klintwebdesign.dk