Avatar billede SEB Praktikant
10. maj 2017 - 10:56 Der er 3 kommentarer

2 stk. 4K skærme koblet til en bærebar PC

Hej Jeg har bøvl med to stk. 4K skærme der er koblet op på min PC via en dock (Dell)
Skiftevis kobler den ene skærm ud (Sort i et til to sek.) og felter i excel er grå og sorte - ikke alle men en stor del af dem.
Skærmene er koble top i dock'en som så hænger sammen med PC'en via en Thunderbolt forbindelse.
Det er såkaldte intelligente skærme som skulle kunne koble op i en Daysichain. Jeg kan godt kable dem, men hvordan kommer PC til at forstå det ? Når jeg forsøger, bliver den ene skærm bare sort !
Hvordan gør jeg ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. maj 2017 - 11:10 #1
Det lyder spændende, så alene af den grund vil jeg gerne følge med her... :-)

Har du overvejet, at grafikkortet måske ikke er det stærkeste til at trække to skærme i 4k opløsning? - jeg kunne forestille mig at det er her problemet ligger.

Det er jo desværre ret svært at få afprøvet/testet.

Så vidt jeg ved skal PC´en selv detektere den højere vertikale opløsning, når skærmene sættes i daisychain, og opfatte begge skærme som én stor skærm, der bare er meget bred. Da den ene går sort, lugter det også af at dit grafikkort slet ikke kan håndtere den høje opløsning.
Avatar billede SEB Praktikant
10. maj 2017 - 11:46 #2
Tja - måske... Grafik kortet er et NVIDIA Geforce(R) GTX 1050 Det burde kunne trække skærmene !
Men du tænker at ved opkoblingen, så skulle grafikkortet selv finde ud af at håndtere en Daisy chain ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. maj 2017 - 12:12 #3
Nej, jeg tror egentlig ikke det er grafikkortet i den bærbare du er underlagt. Som jeg hører det, er skærmene jo koblet på en ekstern dock. Så vil det være dennes grafikkort der håndterer skærmene, og ikke den i din bærbare (den sørger stadig for grafikportene på din bærbare).