Avatar billede skolevej321 Forsker
13. maj 2017 - 10:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Printer kan ikke finder nettet

Jeg er den glade ejer af en Brother DCP 585CW - den fungere fint - men gul farve er defekt - printerhovedet -derfor en ny printer - har fået fat i en Brother MFC 6490CW.
Den printer,scanner  og farver er fine.
Når jeg forbinder den til lan via kabel kan jeg ikke finde den.
Sikkert fordi den har stået på andet netværk derfor problemer!
Maskin info udskrevet:
Kablet lan
TCP/IP
Boot Metode: Static
Ip-adresse: 192.0.0.192
Subnet mask: 0.0.0.0
Router: 0.0.0.0
Nodenavn: BRN001BA94C8763
Lan-kablet er ok.
Braadmin pro 3 kan ikke finde printeren - kun den gamle 585cw

Hvor skal jeg tage fat.
Jeg er væk til og med tirsdag - så der er massere af tid til kloge tanker og ord.

Sidder blokeringen i printerens gamle opsætning evt.
Jeg har før fået hjælp - og været lykkelig derfor.
Avatar billede INK Ekspert
13. maj 2017 - 12:04 #1
Her er link til manualen
http://support.brother.com/g/b/manuallist.aspx?c=dk&lang=da&prod=mfc6490cw_all&flang=Dansk&type3=121&type2=5

Jeg ville gå i menuen og starte med at nulstille til fabriksindstillinger. De angivne IP adresser mv. svarer ikke til et almindeligt hjemmenetværk.

Formoder den selv starter med at bede om indstillinger og så kører en guide igennem.
Ellers må du igang med manuel opsætning svarende til dit netværk.
Avatar billede skolevej321 Forsker
13. maj 2017 - 13:54 #2
Jeg har her på falderebet få hul igennem.
Jeg nulstillede printer, og vupti var TCP/IP i orden.
Men den printer ikke ud - printene bliver sat i kø!
Avatar billede skolevej321 Forsker
16. maj 2017 - 18:14 #3
Slettede gamle printerfiler/program m.m og re-installerede program - vupti det spinder
tak