Avatar billede ps76 Forsker
13. maj 2017 - 18:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ransomware beskyttelse

Dagens store historie ang. world wide ransomware får mig til at checke for opdateringer på min pc med W10. Læste at hvis man har en opdatering MS17-010 fra 14 marts, så skulle man være sikker.
Men alle mine opdateringer hedder noget med "kb og en masse tal"....så hvilken af disse er det, som svarer til den nævnte? Den er jo ikke nødvendigvis kommet til min computer netop d. 14 marts, formoder jeg.?
Kan nævne at jeg har en lang række opdateringer fra 6/5 og 10/5. Måske er man dækket ind, hvis man har fået disse?
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2017 - 18:46 #1
Du kan minimere din risiko, men kan ikke eliminere den. Det er fint at du opdaterer virus scannere mm. Men  det eneste absolutte effektive er BACKUP alt hvad du har kært. En god ide er, at lave et Image (komprimeret version) af dit C-drev, så kan du være køreklar igen inden for 10 min.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2017 - 19:02 #2
google på "MS17-010"  og du kommer til https://technet.microsoft.com/en-us/library/security/ms17-010.aspx
scroll ned til dit windows - fx win10 64bit version 1511, så viser det frem til January 10, 2017--KB3210721