Avatar billede southfarm Praktikant
13. maj 2017 - 23:13 Der er 5 kommentarer

Løbende sum (Running Total) og DSum

Jeg skal lave en løpende sum per år og uge og googlet mig frem til at følgende burde virke:

Jeg har 4 kolloner:
1 DatePart ('yyyy'; [Periode])
2: DatePart('ww';[Periode])
3: Verdix: Sum(Verdi)
4: RunTotal: DSum("Verdix";"qryTotalPrDate";"DatePart('yyyy';[PERIODE])<=" & [Year] & " And DatePart('ww';[PERIODE])<=" & [week] & "")

Når jeg køre query'en får jeg #Error i RunTotal. og en syntax error på "DatePart('yyyy';[Periode]) <= 2005 AND DatePart('ww';[Periode]) <=5"

Hvad er det som er forkert her?
Avatar billede bvirk Guru
14. maj 2017 - 09:44 #1
Måske virker udtrykket

DatePart('yyyy';[Periode]) & " <= 2005 AND " & DatePart('ww';[Periode]) & " <=5"

som sidste argument til DSUM.

Når noget ikke virker så kan man prøve at sammensætte det fra enkeltdele og vise resultatet i et selvstændigt felt og på den måde eftervise at først 1. ting virker og så at 2. ting virker og så at 1. og 2. ting kan sammensættes til 3. ting osv.
Avatar billede terry Ekspert
22. maj 2017 - 09:27 #2
some feedback might help here
Avatar billede southfarm Praktikant
22. maj 2017 - 13:07 #3
Hmm - Jeg har prøvet litt forskelligt men uden at det virker. Jeg er gået helt tilbage til først at lave en query som summer salg er pr, og bruger så den som input til en dsum:

1. Kollone: Year: [Year] (Group By, Ascending)
2. Kollone: RunTotal: DSum("Value";"qryTotalPrDate";[Year]<=[Year])

Resultatet skulle så gerne øge for hvert år i listen, men foreløbig får jeg samme sum i alle år.

Hvis jeg ændre til

2. Kollone: RunTotal: DSum("Value";"qryTotalPrDate";[Year]<=2009)

Får jeg stadig den samme sum - men kun i årene til og med 2009.

Så jeg er på ingen måde i mål...
Avatar billede terry Ekspert
22. maj 2017 - 14:09 #4
OK.
Try giving an example of your fields with data and also the sql for qryTotalPrDate

and an easier method would be to send the dB if that's possible?

ekspertenATsanthell.dk
AT= @
Avatar billede terry Ekspert
29. maj 2017 - 09:26 #5
?