Avatar billede DF81 Mester
18. maj 2017 - 10:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ny mappe og gem

Hej alle
jeg har et problem med min vba kode, problemet er at jeg vil gerne oprette en ny mappe med navn fra en celle i mit excel ark og samtidig gemme filen som med samme navn i den nye mappe,
som min kode er nu bliver der oprettet en ny mappe hvor jeg vil have den og den gemmer filen samme sted men ikke i den nye mappe.
Jeg har prøvet at kigge eksperten igennem for at finde en lignende tråd uden held har også søgt det meste af nettet igen uden held.

min koder ser således ud.
Private Sub CommandButton2_Click()
MkDir "G:\salg\dennis testmappe\" & Range("b1")
Range("b1").Select
a = Selection
ChDir "G:\salg\dennis testmappe\" & a
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=("G:\salg\dennis testmappe\") & a
MsgBox ("Eftersyns skemaet er gemt!"), vbInformation, "Gem som"

End Sub

håber der er en eller anden der kan hjælpe
DF
Avatar billede kabbak Professor
18. maj 2017 - 11:11 #1
Private Sub CommandButton2_Click()
Dim Sti As String
    Sti = "G:\salg\dennis testmappe\" & Range("b1")
    If IsError(Dir(Sti)) Then
        MkDir Sti
    End If

    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Sti & "\" & ActiveWorkbook.Name
    MsgBox ("Eftersyns skemaet er gemt!"), vbInformation, "Gem som"

End Sub
Avatar billede DF81 Mester
19. maj 2017 - 09:10 #2
tak for hjælpen men den laver en fejl på
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Sti & "\" & ActiveWorkbook.Name
jeg ved ikke helt hvad problemt er men fil navnet skal være det samme som mappens navn altså Range b1
Avatar billede kabbak Professor
19. maj 2017 - 15:51 #3
Private Sub CommandButton2_Click()
    Dim Sti As String

    Sti = "G:\salg\dennis testmappe\" & Range("b1")
    If Dir(Sti, vbDirectory) = "" Then
        MkDir Sti
    End If

    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Sti & "\" & Range("b1")
    MsgBox ("Eftersyns skemaet er gemt!"), vbInformation, "Gem som"

End Sub
Avatar billede DF81 Mester
12. juni 2017 - 09:27 #4
super Kabbak
nu fik jeg endelig afprøvet din kode og den virker som den skal
tusind tak for hjælpen