Avatar billede TheYaXxE Juniormester
18. maj 2017 - 13:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Woocommerce - Skift mellem Inkl. moms & Ekskl. moms

Hej eksperter.

Jeg er i gang med at lave en webshop i WordPress/Woocommerce.
Da shoppen både har privat- og erhvervskunder, skal det derfor være muligt for kunderne at skifte mellem at se priserne hhv. inkl. og ekskl. moms, via en lille knap i toppen af siden.

Jeg har forsøgt at finde en løsning ved at kigge WooCommerce's mange filer og funktioner igennem inde i includes-mappen. Her fandt jeg funktionen "wc_prices_include_tax()" som returnere 1 eller 0, afhængig om priserne er sat til at vises med eller uden moms, indefra WooCommerce Admin.

Her tænkte jeg så at jeg ville lave en session indeholdende en true/false værdi, som så ændrede sig, hver gang en kunde skiftede "price-mode".
Inde i "wc_prices_include_tax()"-funktionen tilføjede jeg så en if-statment, som efter min tanke, så skulle undersøge den gemte session, og hvis den havde en værdi af eksempelvis "true", så skulle funktionen returnere 1 istedet for 0, Det virkede desværre bare ikke, da jeg af en eller anden årsag ikke kunne bruge sessionens inde i php-filen :(

Under alle omstændigheder er det nok alligevel ikke en særlig god idé at ændre på nogle af WooCommerce's hovedfiler, men har ingen idé om, hvordan jeg ellers skal gøre det.

Jeg kender godt til pluginnet Tax Toggle, men dette plugin viser altid priserne uden moms i indkøbskurven, hvilket jeg ikke kan bruge til noget. Derudover koster det også penge, og jeg tænker lidt at, hvis jeg kan lave det selv så gider jeg ikke spilde penge på det.

Kender nogle af jer, en løsning? :)
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
18. maj 2017 - 14:54 #1
Et eksempel på, hvad jeg mener kan ses på siden lomax.dk oppe i toppen.
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
29. april 2019 - 23:22 #2
Fik i sin tid løst problemet, ved at bygge et plugin, som manipulerede med måden priserne bliv vist i frontend - Alle priser bliver outputtet, men vha. javascript skjules/vises priserne med/uden moms.