Avatar billede mum Juniormester
19. maj 2017 - 18:52 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Mistet styresystemet

Uf! I desperation, fordi computeren havde mistet sin internetforbindelse, fjernede jeg den seneste windowsopdatering og med den, åbenbart windows helt. Jeg mindes ikke at jeg har en recoverycd, så hvad gør jeg?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. maj 2017 - 18:56 #1
win10? på https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10 gå ned til 'hent værktøjet nu' og kør det -- så vil du få en boot-usb/cd lavet og med den kan du installere win10 igen. Det spørger tidligt efter licensnummer - spring det over - når du til sidst genstarter og logger på windows, så aktiveres windows korrekt.
Avatar billede INK Ekspert
19. maj 2017 - 19:42 #2
Mistede du også lige alle dine filer og programmer? I så fald skal du nok hente
disse ud af harddisken med en anden PC inden du går videre. For programmerne skal du hente licensnumre, hvis du ikke har dem på anden vis.
Avatar billede mum Juniormester
19. maj 2017 - 21:21 #3
Tusind tak for hjælpen, Nu har jeg da fået et styresystem.Jeg mangler stadig min internetforbindelse og desværre vist også alle filer.
Internetforbindelsen får jeg via en powerline over elnettet , selv om jeg ind i mellem har udfald, har jeg aldrig været helt uden forbindelse. Det er ikke modemmet der fejler noget, da det leverer trådløs net til den computer jeg sidder ved pt.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. maj 2017 - 21:38 #4
Jeg har oplevet, at man kan tabe forbindelsen i powerline. Så sluk i modtager-enden (hvor du er) og start den igen. Der skal være lys i at den fanger afsender, og så kan du logge på nettet igen.
Avatar billede mum Juniormester
19. maj 2017 - 22:05 #5
Tak, men det har jeg tjekket . Alle lamper lyser grønt.
Avatar billede Mikael Ekspert
20. maj 2017 - 10:59 #6
Jeg ville stærkt mistænke, at du har et driverproblem til din netadgang. Evt. både til LAN (kabel) og det trådløse. ???
Du har jo lagt en ny win 10 på. Og ofte kommer disse nævnte egnet drivere ikke automatisk efterfølgende.

Prøv i første omgang at gå til "enhedshåndtering" på din computer. Og tjek for "gule udråbstegn" omkring net forbindelse (og evt. andet)
Avatar billede mum Juniormester
20. maj 2017 - 13:45 #7
Jeg har ingen gule udråbstegn, desværre for så var der da en mulig løsning. Problemsøgningen siger at netværket mangler IP adresse. Jeg har været på Yousee og fundet deres opskrift på at løse netværksproblemer med windows 10, men det har ikke fået den til at virke. Mit nye problem er at jeg så også skal have fundet alle mine filer og programmer. Dog er det med manglende internet det værste. Tror jeg prøver at flytte computeren til routeren og ser hvad der så sker.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2017 - 14:27 #8
Prøv også lige at slukke router, tænde den igen og se, at lamper til WAN og lan lyser
Avatar billede mum Juniormester
25. maj 2017 - 16:41 #9
Tak for alle kommentarer og løsningsforslag. Jeg er kommet på internettet nu, men som Ink skriver har jeg mistet alle mine filer og programmer.
Jeg har ikke rigtigt fundet ud af om det er muligt at genskabe dem. Er der en der ved hvordan?
Avatar billede INK Ekspert
25. maj 2017 - 17:06 #10
Hvis du ikke gjorde som beskrevet i #2, så er det tog nok kørt.
Avatar billede mum Juniormester
25. maj 2017 - 23:57 #11
Det må jeg nok indrømme at jeg ikke rigtigt forstod/ havde gjort allerede, da du skrev #2. Æv!