Avatar billede Uvanga Ekspert
22. maj 2017 - 10:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PC varm - kraftig støvsuger løste problem

Jeg har i et stykke tid ment at min bærbare PC blev meget varm. Rensning med "luft på dåse" hjalp ikke rigtig. Så prøvede jeg med en kraftig støvsuger udefra, på køleribber. Det hjalp, nu er PC ikke mere varm. Så hvis man ikke har mod på at skille PC ad, rense og evt. påføre kølepasta, kan en kraftig støvsuger afhjælpe problemet. Det gjorde det i mit tilfælde, men måske ikke i alle.
Dette er som sådan ikke et spørgsmål, mere et lille råd ;-)
Men hvis der er nogen der har lignende erfaringer, modtages kommentarer gerne.
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. maj 2017 - 10:41 #1
Tror nu ikke en stövsuger kan hjälpe på problemet med kölepasta. Er kölepastaen gammel og dårlig skal den skiftes alligevel. Men godt råd med stövsuger, det bliver brugt af mange, man skal bare väre lidt forsigtig.
Avatar billede Uvanga Ekspert
22. maj 2017 - 10:51 #2
Det var nu heller ikke ment som alternativ til kølepasta, mere som en rensning af køleribber. Er der en gylden regel for hvornår man bør tilføre/skifte kølepasta? Min PC er 3 år gammel, og bruges dagligt.
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. maj 2017 - 11:19 #3
I princip skal det ikke udskiftes hvis det er påfört på den rigtige måde, mm man selvfölgelig skifter CPU eller köler. Men dengang jeg spillede holdt den ikke rigtigt, der var jeg tvunget til at skifte ca hvert andet år.
Avatar billede Uvanga Ekspert
22. maj 2017 - 17:56 #4
Tak for indlæg.
Jeg fortsætter indtil videre med min støvsugede PC.
Avatar billede Lasse Nielsen Praktikant
27. november 2017 - 23:55 #5
Jeg havde samme problem som Uvanga med min Packardbell. Den blev varmere og varmere jo længere jeg brugte den, og når den blev tilstrækkelig varm, gik den ned. Jeg overvejede at skille den ad for at rense den, men jeg var bange for, at hvis jeg begyndte på det, ville jeg aldrig få den samlet igen. Så jeg valgter den nemme udvej, støvsugeren. Og det hjalp. Jeg var selv overrasket over, at det kunne løses så nemt. Men nu kører den fint og går ikke ned.