Avatar billede viwotoy Juniormester
31. maj 2017 - 15:17 Der er 3 kommentarer

Kan man ændre søgeresultater på diverse søgemaskiner?

Simpelt spørgsmål: Er der nogen måder hvorpå man kan ændre de søge resultater man får på Google? jeg søger efter en ting og de førster 100 links er Ebay eller Amazon, hvilket jeg slet ikke kan bruge til noget.
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2017 - 15:53 #1
der er 2 måder at søge på:

den ene ef "computer agtig", lad os prøve et eksempel:
how to eject dvd from xbox one when jammed ?

metode 2:
how do i eject a dvd from xbox one that is stuck ?

altså, forkortet sætning, eller spørge om noget lige ud af landevejen

forkortet sætnign er bedste metode at finde software på:

free cd dvd burner software
Avatar billede Slater Ekspert
31. maj 2017 - 16:04 #2
Der er også mange værktøjer indbygget i Google til at forbedre en søgning. Hvis du f.eks. gerne vil finde en forhandler af et produkt i Danmark, hjælper det ofte at tilføje "location:denmark" til søgningen.

Sig f.eks. at du gerne vil købe Canons topmodel camera, EOS 1D, der jo naturligvis hedder det samme både på dansk og engelsk. Søger du bare på "Canon EOS 1D" får du en masse irrelevant, men skriver du i stedet:

Canon EOS 1D location:denmark

- så får du langt mere relevante købstilbud og information fra Danmark.
Avatar billede Uvanga Ekspert
31. maj 2017 - 17:36 #3
Du kan også  definere din søgning til fx DK, med denne kommando: xxxxx site:dk