Avatar billede OleIb Juniormester
06. juni 2017 - 13:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

File.Exists fejl.. (System.IO.FileNotFoundException)

Jeg har en Winform som kør som en service på en server.
Den tjekke om der findes nogle bestemte filer rund på andre maskiner i netværket.
Når jeg laver en Build i Debug mode, virke det.
Men, når jeg laver en Build i Release virker det IKKE.

Jeg har læst mig frem til at det kunne skyldes en "System.IO.FileNotFoundException" ???

Er der nogle der kan hjælpe?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2017 - 13:43 #1
Winform er en GUI. Services koerer uden UI (muligvis med et admin client program). Hvordan haenger det sammen.

Du catcher vel alle exceptions og logger til en log fil og ser hvad fejlen faktisk er.
Avatar billede OleIb Juniormester
06. juni 2017 - 15:28 #2
System.UnauthorizedAccessException: Adgang til stien '\\TOM\c$\A\Test.docx' blev nægtet.
  ved System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
  ved System.IO.FileStream.Init(String path, FileMode mode, FileAccess access, Int32 rights, Boolean useRights, FileShare share, Int32 bufferSize, FileOptions options, SECURITY_ATTRIBUTES secAttrs, String msgPath, Boolean bFromProxy, Boolean useLongPath, Boolean checkHost)
  ved System.IO.FileStream..ctor(String path, FileMode mode, FileAccess access)
  ved Testy.Service1.timer_Elapsed(Object sender, ElapsedEventArgs e)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2017 - 15:38 #3
Og det brugernavn som servicen koerer under har adgang til drev, dir og fil?
Avatar billede OleIb Juniormester
07. juni 2017 - 09:55 #4
Hej Arne
Smukt. Det var lige det der skulle til.
Nu kører servicen under domainadministrator i stedet for den lokale.
Tusind tak.