Avatar billede prox1 Forsker
09. juni 2017 - 15:34 Der er 3 kommentarer

kan en chunk splittes i XML

Jeg har en gigantisk chunk > 170 000 char
Den kan ikke læses i XML, og jeg tror simpelthen at den er for stor til een XML 'linie'
Den er skrevet som
chunk = "AAAAAA ... (170000 char)... BnAABvAHkA+C+PAwDPPwNgTpUD"
så der er tale om en streng inde imellem " ..."
Jeg har prøvet at concatenere:
chunk = "AAAAAA ... (60000 char).."
+
" (50000)..... BnAABvAHkA+C+PAwDPPwNgTpUD"

Men den kan heller ikke læses.
Kan man opsplitte sådan en datastrøm 'chunk' i mindre bidder uden at indholdet ændres?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2017 - 16:16 #1
Kan du fortaelle lidt om konteksten - hvilket software du bruger etc.?
Avatar billede prox1 Forsker
09. juni 2017 - 17:18 #2
Det er en chunk der indeholder et array af drejknapper og xy-patches. Hver knap har et id og en position. Det indlæses i et c++ program og der laves en grafik, men når antallet af punkter bliver tåbeligt højt, så vokser denne chunk til latterlig størrelse, men egentlig er spørgsmålet bare hvordan man kan opdele en variabel af typen streng i et antal af mindre strenge, som stadig vil blive læst som EEN streng
Du ved "Knud" + " " + "Hansen"
Bliver til "Knud Hansen"
Men sådan en concat af XML mislykkes
Avatar billede prox1 Forsker
10. juni 2017 - 17:04 #3
Har tjekket op med en anden
Denne chunk er ASCII-compatible base64 encoded, så det er CDATA som ikke kan indføres i xml i binær form, derfor er blob'en encoded i chunk'en som altså er absurd stor
Håber der er een der kan fortælle hvordan concat laves i xml