Avatar billede hkv Forsker
13. juni 2017 - 09:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Visning af billeder og videoer

Jeg har et bibliotek hvori der er en del billeder og nogle videoer, både mov og mp4 filer. Jeg bruger XNview til at gennemse billederne, og når jeg kommer til en video, bruger windows automatisk programmet Film og tv til at vise disse i.
På min kones pc har hun det samme bibliotek, og bruger ligeledes XNview til at vise billederne, men når hun kommer til enten en mov eller mp4 fil, vil hendes pc ikke afspille nogle af dem.
Vi bruger begge Windows 10, og samme version af XNview, og på begge pc-er er Fil og tv standardprogrammet til at vise videoer.
Er der nogen, der kan hjælpe med at løse dette?
Avatar billede INK Ekspert
13. juni 2017 - 09:56 #1
Tjek lige en ekstra gang i Kontrolpanel - Standardprogrammer - Knyt en filtype eller protokol. Kontroller at der står Film og TV ud for både .mov og .mp4 filtyper.
Avatar billede cht22 Professor
13. juni 2017 - 10:22 #2
Du kan evt. bruge Media Player Classic:
https://mpc-hc.org/

Den kan indstilles til at afspille alle filer i en mappe.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2017 - 10:47 #3
prøv irfanview, den kan en masse
http://www.irfanview.com
Avatar billede eurositi Ekspert
13. juni 2017 - 10:51 #4
Svaret i #1 burde løse problemet, men lige en ekstra kommentar...

Afhængigt af hvilken Windows 10-version I har, er det ikke sikkert, at den officielle Media Feature Pack er inkluderet. Du kan hente den fra Microsofts hjemmeside hér: https://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=48231
Pakken indeholder Windows Media Player samt understøttelse af de mest gængse video-, lyd- og containerformater.
Avatar billede hkv Forsker
13. juni 2017 - 16:33 #5
#1 - Den var sat rigtigt.
#2 - Det løste problemet. Mange tak.
Og tak til de andre for forslag til løsninger.
Hilsen HKV