Avatar billede Janus Praktikant
13. juni 2017 - 16:28 Der er 6 kommentarer

Gmail

Hejsa

Jeg er næstformand i vores andelsforening. Formanden og jeg har begge adgang til foreningens mail, og derudover har vi begge opsat mailen til vores mobiler, så vi hurtigere kan svare.

Problemet er nu (og der er mange mails frem og tilbage mellem diverse personer, når der er et salg i gang), at det er svært at holde styr på, hvilke mails man skal læse, når den anden part har læst beskeden - og den dermed ikke længere står som 'ulæst'.

Findes der en måde, hvorpå man kan opsætte sin Gmail til at lade mails stå som ulæste, indtil flere parter/devices har læst beskeden?

Med venlig hilsen
Janus
Avatar billede hanloven Mester
13. juni 2017 - 17:50 #1
Hej Janus.

Så vidt jeg ved findes den mulighed ikke umiddelbart i Gmail..

Muligheden kunne være at sætte Gmail op til at videresende alle indkomne mails til hver jeres individuelle mail adresser, hvor det så er dem i tjekker..

Alternativt kan I ændre statusen på mails i Gmail, når I har læst dem, så de igen står som ulæst..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. juni 2017 - 18:24 #2
Der er også muligheden for at benytte "Etiketter". Så kunne I sætte jeres etiket på mail´en, når I har læst den.
Avatar billede Janus Praktikant
13. juni 2017 - 18:58 #3
Jeg takker for foreløbige svar :)
Mit problem er lidt, at jeg ikke tjekker mailen, hvis ikke den popper op som værende ulæst :) Det er (I know, dovenskaben længe leve) for meget arbejde i at tjekke sin mail flere gange dagligt, når man er vant til, at den giver en notifikationerne.
Avatar billede hanloven Mester
13. juni 2017 - 19:05 #4
Velbekomme. Det kan jeg sagtens følge dig i :-)
Avatar billede Janus Praktikant
13. juni 2017 - 19:12 #5
Skal måske lige forklare lidt bedre, at notifikationen på min mobil forsvinder, hvis formanden læser mailen før mig - og omvendt.
Det er dét, der skaber problemet :)

Men lader til, at videresending er den bedste løsning... hvem vil ikke også gerne have en Gmail-account mere... fem er da ikke nok :D
Avatar billede hanloven Mester
16. juni 2017 - 18:21 #6
Nej, det kan hurtigt blive til en del. Jeg tror det er den løsning i bliver gladest for i længden :-)