Avatar billede tnla Mester
13. juni 2017 - 16:52 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

IP kamera uden bredbånd?

Hej,

Hvis man ikke har bredbåndsforbindelse, men kun en smartphone, findes der så nogen IP kameraer, man kan bruge?
Avatar billede INK Ekspert
13. juni 2017 - 17:38 #1
Det burde være muligt. Se dette link:
http://videos.cctvcamerapros.com/support/topic/how-to-connect-directly-to-a-wireless-ip-security-camera-from-iphone-or-ipad
Kan formentlig tilpasses for trådløse IP kameraer.
Har ikke selv forsøgt og har ingen erfaring med det.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. juni 2017 - 19:54 #2
Hvis du vil kunne tilgå dit kamera fra internet, er vi nød til at vide lidt mere om din internetforbindelse?

Kameraet kan du sagtens forbinde til, hvis du f.eks. er på samme WiFi-net, men det er jo nok ikke det, der er så interessant?
Avatar billede tnla Mester
13. juni 2017 - 20:39 #3
Det er til en jeg kender, som gerne vil have et IP kamera, men kun har Internet fra sin telefon. Jeg kan se det er muligt med en iPhone, tak for linket, men det er en Android hun har, så måske er det slet ikke muligt?
Avatar billede INK Ekspert
13. juni 2017 - 21:08 #4
Jeg forstår det sådan, at hun gerne vil se kamerabilledet på sin Android telefon. Der er ikke noget wifi (router) på det pågældende sted, dvs. telefonen skal kommunikere via wifi direkte med kameraet. I så fald er afstanden jo begrænset til 10-20 meter. Hvad er formålet? og hvad vil hun opnå? Er det en slags babyalarm eller kæledyrsalarm?
Avatar billede tnla Mester
13. juni 2017 - 21:51 #5
Ja, hun gerne vil se kamerabilledet på sin Android telefon og få billedet enten uploaded på nettet eller sendt som MMS, men jeg tænker det ikke er muligt uden bredbåndsforbindelse og router? Det er fordi hun har haft indbrud i sin lejlighed og derfor vil bruge det til overvågning. Det kan hun selvfølgelig også med et alm. lille spion kamera, men det smarte ved et IP kamera er jo, at det kan sende et billede og give besked når indbrudet sker, så selv hvis kameraet bliver stjålet, har hun billedet af tyven :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. juni 2017 - 22:09 #6
IP-kameraet er jo intet bevendt, hvis hun skal være i umiddelbar nærhed af det for at se det, det overvåger.

Til det formål, du beskriver her, skal der etableres en internetforbindelse - så må det jo være boligforening eller lignende, der afgør hvad type forbindelse, det bliver.
Avatar billede tnla Mester
16. juni 2017 - 01:45 #7
Ja det tænkte jeg nok, havde bare misforstået lidt, hvad et IP kamera egentlig kan og ikke kan. Jeg forestillede mig noget i stil med dette kamera, som vi først prøvede men ikke kunne få til virke:

http://www.chinabuye.com/fk-007x-anti-theft-wireless-pir-mp-mini-infrared-camera-sensor-motion-detector-tf-gsm-mms-call-monitor-alarm-system

Men det var så heller ikke et IP kamera, men et som bruger mobilnetværket.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. juni 2017 - 20:00 #8
Det er netop forskellen - det anvender GSM-nettet (og kan reelt også etablere forbindelse til internet ad den vej).

Et WiFi-baseret kamera har brug for en lokal internetforbindelse for at kunne komme ud af huset.
Avatar billede tnla Mester
17. juni 2017 - 23:57 #9
Ja ok. Jeg ledte for øvrigt efter andre kameraer på det danske marked, som anvender som GSM-nettet, men kunne ikke finde nogen. Men ulempen ved dem er selvfølgelig også, at man så skal have et ekstra mobil-abonnnement til kameraet. Man kan ikke bare bruge taletidskort, da det jo skal kunne sende MMS.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. juni 2017 - 00:10 #10
Jeg tænker at markedet for det er for lille til at producenterne vil bruge krudtet på at få dem tilrettet og godkendt til det danske marked, især med konkurrencen fra de gængse IP-kameraer in mente. Der får du trods alt et bredere produkt i et land, hvor internet nærmest er en folkeret.
Avatar billede tnla Mester
18. juni 2017 - 02:06 #11
Ja det har du nok ret i. Selvfølgelig ærgerligt for de få som ikke har internet, men så kan man trods alt bare købe et lille spion kamera og gemme det lidt. Sandsynligvis kan man alligevel ikke nå at bruge et tilsendt billede/video til noget, inden tyven er over alle bjerge :/