Avatar billede joergengedved Novice
20. juni 2017 - 20:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

åbningsbilledet drejet 90 grader

Min bærbare MEDION computer - som jeg bruger sjældent- udviste for et par dage siden en besynderlig adfærd. Da jeg tændte for maskinen var åbningsbilledet roteret 90 grader. I praksis betyder det selvfølgelig, at computeren er uanvendelig. I dag havde jeg besøg af et 20 årigt barnebarn og jeg troede, at det måtte være en smal for ham, at normalisere forholdene. Han kunne ikke få billedet til at stå, som det skulle. Er der nogen af I kloge mennesker, der kan?  Helst i et sprog som en mand på 82 år og ikke særlig kyndig i pc brug, kan forstå. Jeg kører windows 10.
Avatar billede densortehingst Seniormester
20. juni 2017 - 21:27 #2
Jeps. du skal holde altgr knappen nede og trykke på piletasterne, så kan du dreje billeter som du vil :)
Avatar billede densortehingst Seniormester
20. juni 2017 - 21:28 #3
dreje billedet selvfølgelig
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2017 - 22:51 #5
#2 Det har jeg så lige prøvet,  på windows 8.1, af nysgerrighed. Det sker intet.
Har du selv prøvet det?
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. juni 2017 - 06:56 #6
Prøv denne: ctrl + alt + piltaster.

ad#5
Jeg har ikke prøvet i win 8.1, men det burde virke. Meld gerne tilbage hvis det lykkes.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2017 - 10:33 #7
#6  Det virker ikke på W8.1, men det virker på min bærbare, som har W10 :-)