Avatar billede DuckPastry Novice
20. juni 2017 - 23:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mærkeligt "spøgelses drev" opdelt SSD

Jeg var i gang med at optimerer mine drev med windows eget 'Optimize drives', da jeg lagde mærke til at der var et drev registeret i menuen jeg ikke kendte til (Jeg har to drev + et til OS), der hed "\\?\Volume{907d1aa0-0000-0000-0000-801c3a000000}":

https://gyazo.com/060cc51a1d89c70417039b7537f642b0

Jeg har ikke set drevet før, og jeg har aldrig opdelt mit SSD før, så jeg ved ikke lige hvad det hander om. Det er især
mærkeligt, for jeg kan ikke se det under 'min PC':

https://gyazo.com/605eb381c2894ce0367b1af91739e454

Jeg føler heller ikke at min computer er blevet langsommere efter at jeg har opdaget det. Er der nogen her der har nogen ide om hvad det er? Er der grund til bekymring?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. juni 2017 - 08:02 #1
Når man lader Windows formatere og installere, så vil den lave en meget lille partition til din sikkerhed. Der er genoprettelsesfiler til Windows i fald systemet ikke kan starte korrekt. Lad den partition være, det kan redde dig senere.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. juni 2017 - 09:53 #2
derudover skal cluster og sektorer på de enkelte partitioner 'gå op' - en evt rest til sidst kan ikke bruges til noget og ligger bare som spildplads.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. juni 2017 - 10:08 #3
Det er en skjult fil der fortæller dit system at det indeholder en SSD Disk.
https://billedeupload.dk/images/Vz4v.png
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2017 - 10:26 #4
Du får et meget bedre overblik med MiniTool. Vælg den gratis version.
https://www.partitionwizard.com/
Avatar billede poko1 Ekspert
21. juni 2017 - 10:43 #5
I øvrigt skal man ikke bruge Optimerings værktøjet selv om Windows har det indbygget Det slider på en SSD. Plus at SSD selv klarer den del af oprydning.
Derudover skal man ikke downloade alle disse mærkelige programmer Windows har alle de værktøjer du har brug for Lær at bruge dem!
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2017 - 11:51 #6
Hvis den SSD er en Samsung, fulgte der  et optimerings program med. Magician som også viser om Trim funktionen er i orden. Er det blevet væk, kan det hentet fra nettet.