Avatar billede Not Gonna happen Praktikant
26. juni 2017 - 10:04 Der er 17 kommentarer

Kan min mor spore mig?

Hej jeg undere mig lidt om min mor kan spore mig. Og jeg øsnker derfor gerne svar hurtigst muligt. Jeg er under hendes abonnement på yousee? Eller Hvsd TDC nu er lavet om til. Men kan hun spore mig? Kan jeg gøre sådsn hun ikke kan?
Avatar billede Mikael Ekspert
26. juni 2017 - 10:21 #1
Jeg tvivler stærkt på, at hun kan spore dig via fælles abonnementet ??
Medmindre, at hun har lagt noget sporing på din fon.
(Har haft fysisk adgang til den)

Jeg har Telmore. Og via login på denne, så kan jeg se hvilke numre der er ringet op til, samt til numre der er sendt sms´er til.
Også tidspunkt og varighed. Men der er IKKE adgang til fx. at se/læse de sms´er. ;)
Avatar billede Not Gonna happen Praktikant
26. juni 2017 - 10:25 #3
Tusind tak for svar. Ved du hvordan man kan se om man har en sporing på? Som du nævnte. Kan man have bestilt et simkort med sporing i?
Avatar billede Mikael Ekspert
26. juni 2017 - 10:31 #4
Se denne vejl. hvis du har en Android mobil.. Måske kan du selv slå det fra ;)

Men måske er mor bare bange for at du drikker for meget på Roskilde festivalden ;)

Nej det har vist intet med simkortet at gøre.. Men din egen fon. ??
Avatar billede Mikael Ekspert
26. juni 2017 - 10:31 #5
Avatar billede Mikael Ekspert
26. juni 2017 - 10:33 #6
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2017 - 10:38 #7
din mor kan kun spore dig hvis hun har installeret en app med gps og andet i din telefon
Avatar billede Not Gonna happen Praktikant
26. juni 2017 - 11:15 #8
Kan jeg så godt nøjes med og slå lokalitetstjenester fra på min iphone? :)
Avatar billede Mikael Ekspert
26. juni 2017 - 11:21 #9
Kender desværre slet ikke til iPhone ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
26. juni 2017 - 11:23 #10
Tip ;) Slet "at der er en løsning" som du tidligere angav. Så er der større chance for at andre byder ind. Nogen som er klogere end jeg er ;)
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2017 - 11:25 #11
Android har en funktion "find my phone" hvor man logge sig på nettet med sin brugernavn/adgangskode som har brugt til at starte tlf op med (dvs. den konto som du bruger til android store) - her kan man spore telefonen, hvis GPS er aktiveret.
Jeg går ud fra, at noget tilsvarende findes til Iphone - tror desuden, at hvis man angiver at være forældre til en itunes-konto, har man også lidt flere rettighedere - derved også sporing.
Avatar billede INK Ekspert
26. juni 2017 - 12:03 #12
Din mor har næppe fået en dommerkendelse på at spore dit SIM-kort, så det sker ikke.
Du kan spores via "Find my iPhone", hvis I har samme AppleID på din telefon og din mors iPad/iPhone/Mac.
Det er almindeligvis en dårlig idé at slå lokalitetstjenesten fra, så kan man ikke finde sin egen iPhone, hvis man skulle forlægge den.
Hvis I har oprettet familiedeling afhænger det af hvad der er slået til.
Der er også en funktion, der hedder "Find venner". Hvis du (eller en anden) har oprettet din mor her, så kan hun spore dig. Det er dog nemt at tjekke hvem, der er anført som venner. Åbn appen og kik.
Der kan være visse sociale tjenester som Facebook o.a. der også tillader at spore andre, men det har jeg ikke detailkendskab til.
Avatar billede wjens Guru
26. juni 2017 - 14:21 #13
Hvad med bare at spørge din mor?
Hvis hun sporer dig (eller gerne ville) må I jo have en snak om hvorfor.
Avatar billede Not Gonna happen Praktikant
26. juni 2017 - 15:00 #14
Har lige et spørgsmål til. Kan min mor se hvor mine sms'er bliver sender fra? Altså min lokalitation? :)
Avatar billede Mikael Ekspert
26. juni 2017 - 16:22 #15
#14.. Nej det kan hun ikke..
Avatar billede Not Gonna happen Praktikant
26. juni 2017 - 18:48 #16
Super. Tak skal i have. :)
Avatar billede Mikael Ekspert
26. juni 2017 - 19:06 #17
Pas nu på dig selv ;) ;)