Avatar billede louisek Mester
27. juni 2017 - 22:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bladre pdf

Jeg har lavet et studietursprogram i indesign, som skal bruges på iphone. Når jeg åbner pdf'en på min telefon scroller jeg bare direkte lodret ned gennem dokumentet. Jeg vil gerne bladre vandret fra en side til den næste side. Kan jeg eksportere til et eller andet format fra indesign som kan få det til at fungere på den måde?

vh louise
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2017 - 01:04 #1
det med at vise side efter side, sidelæns, det er en egenskab læseren/viseren har.
med andre ord, kommer det an på hvilket program du bruger til at vise pdf'en.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
28. juni 2017 - 07:57 #2
InDesign kan eksportere siderne som Flashplayer objekt med horisontal, animeret bladring.
Min InDesign er en ældre version, og jeg har aldrig prøvet denne funktion.
Der skal nok fifles med de mange indstillingsmuligheder for at få det til at virke.