Avatar billede Hjælp18 Novice
28. juni 2017 - 21:53 Der er 7 kommentarer

Word dokument med en sektion - behov for forskellige titler i sidehovedet

Hej,

Jeg har et Word dokument som består af to kolonner og var oprindeligt opdelt i 7 sektioner. Dokumentet var opsat med en makro således at man kun skulle indtaste de elementer i sidehovedet en enkelt gang.
Makroen skal fjernes og jeg ønsker at dokumentet kun består af en sektion.
Mit spørgsmål/ problem er at jeg ønsker muligheden at angive forskellige overskrifter (fra hvert kapitel= svarende til de tidligere forskellige sektioner) i sidehovedet.
Kan det lade sig gøre? Hvis ja, hvordan?
Jeg vil sætte stor pris på hjælp.
På forhånd mange tak!
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
28. juni 2017 - 23:35 #1
Ja, det kan lade sig gøre.

Du kan bruge et eller måske to felter af typen StyleRef i sidehovedet til at vise tekst (og evt. nr.)  fra dokuments hovedområde. Forudsætningen er, at du har anvendt typografier systematisk. Feltkoden i StyleRef-feltet skal henvise til den typografi, som er anvendt til kapiteloverskrifterne.

Se min forklaring i post #1 i følgende tråd:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/886737

Om StyleRef på support.office.com:
https://support.office.com/da-dk/article/Feltkoder-StyleRef-felt-4ad557c2-c8ab-48ba-8fe3-901d0a5775d0?ui=da-DK&rs=da-DK&ad=DK

Du kan finde flere tips om StyleRef-felter i denne engelske artikel:
http://wordfaqs.ssbarnhill.com/StyleRef.htm
Avatar billede Hjælp18 Novice
27. juli 2017 - 15:45 #2
Hej Lene.

Tusind tak for hjælpen.
Det virker bortset fra en side hvor den uforklarlige årsager springer videre til næste sidehovet......
Indholdsfortegnelse er på de første 3 sider og virker fint.
1 Kapitel virker bortset fra på den første side.
Resten af dokumentet virker fint.
Er der indstilling jeg har misset?
Anye ideas? Jeg er ved at miste modet...
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
27. juli 2017 - 16:10 #3
Der er helt givet en logisk forklaring på det, der ikke er OK. Men det er vanskeligt at sige noget præcist ud fra din beskrivelse og uden at kende noget som helst til opsætningen af dokumentet. Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår din beskrivelse - er der en side, hvor SEQ-feltet viser en forkert tekst eller hvor der slet ikke vises noget? Har du tjekket, at de overskrifter, som skal vises i SEQ-felterne, alle bruger den typografi, som SEQ-felterne refererer til?

Du kan evt. sende dokumentet til mig (LF [at] thedoctools.com) med en præcis forklaring på, hvor noget er forkert, og jeg vil tjekke dokumentet.
Avatar billede Hjælp18 Novice
27. juli 2017 - 16:31 #4
Jeg har et Word dokument som består af to kolonner og var oprindeligt opdelt i 7 sektioner. Dokumentet var opsat med en makro således at man kun skulle indtaste de elementer i sidehovedet en enkelt gang.
Makroen er nu fjernet og dokumentet består kun af en sektion.
Jeg har nu med din fremragende hjælp kunne indsatte StyleRef i sidehovedet så jeg kan angive de forskellige overskrifter (fra hvert kapitel= svarende til de tidligere forskellige sektioner) i sidehovedet.
På en af siderne vises Styleref (overskriften) ikke, men springer videre til næste side hvor den står to gang lige efter hinanden.

Jeg har et ekstra sprøgsmål er det muligt at låse en af de to kolonner og stadigt have muligheden for at opdatere indholdsfortegnelsen til sidst?
Har lavet en prøve med at begrænse redigeringen til den ene af kolonner , men nu kna jeg ikke længere opdatere indholdsfortegnelsen.
Jeg giver snart op.....
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
27. juli 2017 - 16:50 #5
Jeg kom ved en fejl til at skrive SEQ i stedet for StyleRef i sidste post.

Jeg forstod godt, hvad du forklarede oprindeligt, men når det drejer sig om indholdet i StyleRef-felter afhænger de af det præcise indhold i dokumentet, og derfor er det ikke muligt for mig at sige noget nøjagtigt om dit problem uden at se dokumentet.

Det er uklart, om du med kolonner mener en tabel med 2 kolonner eller om du mener, at dokumentet er opsat med 2 spalter (som avisspalter) - fejlagtigt oversat til en blanding af spalte/kolonne i nogle versioner af Word).

Hvad er grunden til, at du vil låse noget af indholdet?
På hvilken måde har du låst indholdet?
Hvilken version af Word bruger du?
Avatar billede Hjælp18 Novice
28. juli 2017 - 07:07 #6
Dokumentet er opsat med to spalter (som avisspalter).
Jeg skal låse da andre skal skrive videre i dokumentet men ikke i den ene spalte.
Jeg har låst det ved under: beskyt / begræns redigering/ redigeringsbegrænsninger: ingen ændringer (skrivebeskyttet).Derefter under undtagelser har jeg under grupper klikket på alle og markeret den spalte som skal være åbent og derefter skrevet et password for at låse.
MEN :-( nu kan jeg så ikke længere opdatere indholdsfortegnelsen.......
Er der andre måder at gøre det på?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
28. juli 2017 - 12:07 #7
Når du beskytter på den måde (beskyttet som formular), er der mange ting, der bliver blokeret for, også formateringsmæssigt, herunder opdatering af felter (indholdsfortegnelsen er et felt).

Desuden kræver den form for beskyttelse, at du opdeler dokumentet i sektioner, hvis dele af indholdet skal beskyttes and andre dele ikke. Du kan ikke blot klikke i en kolonne, som du beskriver - beskyttelsen knytter sig til sektioner. Yderligere vil indholdet jo flyde mellem spalterne, hvis der tilføjes eller fjernes indhold. Alt i alt lyder opsætningen til at passe dårligt til det, du vil.

Mht. beskyttelse kan du placere indhold i et kontrolelement (fanen Udvikler) og sætte egenskaberne for kontrolelementet, så det ikke kan redigeres eller slettes. Den mulighed virker i Word 2007 og senere versioner.