Avatar billede Mads Novice
30. juni 2017 - 00:01 Der er 5 kommentarer

Feedback til webshop

Giv mig feedback på min shop manogadgets.com
Er deb velfungerende??
hvis i har kritik venligst begrund
Avatar billede Slater Ekspert
30. juni 2017 - 08:58 #1
Funktionelt er den ganske fin. Der er hvad der skal være, og så heller ikke mere. Den fungerer. Det eneste problem er at siden er meget langsom. Og så ville jeg gerne kunne se priserne i DKK, når siden nu er danskejet.

Udseendemæssigt er der et par ting, der generer mig. For det første tekst oven på baggrundsbillede. Det er mange steder svært at læse, især hvor det står med lysegråt. Indkøbskurven og checkout-siden er særligt slemme. En lidt svagtseende person, vil slet ikke kunne se hvad de bestiller.
Og så kan jeg virkelig ikke lide den grå baggrundsfarve på din slider i toppen af forsiden. Slideren fylder jo 80% af viewet, når man først går ind på siden, og den grå farve er bare gyselig.

Teknisk er siden igen meget langsom. Min Chrome profiler siger nogle gange op til 5 sekunder for selve forsiden, og næsten 20 sekunder for at loade alt på forsiden. En del af den tid er på grund af retina.js, som af en eller anden grund forsøger at loade en hel masse billeder, der ikke findes. Men selv uden det har forsiden omkring 100 requests, hvilket er meget - men det har Wordpress det meste af skylden for. Den kaster altid om sig med requests uden omtanke.
Avatar billede Mads Novice
30. juni 2017 - 10:23 #2
Hej
Tusind tak for dit feedback, skal min baggrund så bare være helt hvid?? Jeg lavet den baggrund fordi jeg syntes at hvis så for kedelig ud.
Er det en troværdig siden som man vil købe fra??
Er det en flot side designmæssigt?
Tusind tak
Avatar billede Slater Ekspert
30. juni 2017 - 11:04 #3
Nej, jeg synes ikke bare du skal lave hele baggrunden hvid. Der er flere andre måder at løse det på, f.eks. at lave hvide (eller hvide men halvgennemsigtige) bokse bag den tekst, der er svær at læse, eller i det mindste sørge for at holde alt i en høj kontrast, altså sort her. Du kunne også tone baggrunden ned, altså f.eks. lægge et hvidt 75% opaque lag oven på, så farverne og variationen stadig var der, men det forstyrrede teksten langt mindre.
Jeg ved ikke helt hvad der vil være bedst, men det er ikke godt som det er. Se f.eks. brødteksten på https://manogadgets.com/refund-policy - det gør altså ondt i øjnene at læse.

Jeg lægger også lige mærke til dit PayPal-logo i boksen nederst til højre på siden. Det er tydeligt designet til en hvid baggrund, og ser forfærdeligt ud på en mørk.

Ud over det og de manglende danske priser, som er et lille rødt flag, synes jeg den virker rimelig troværdig. Altså, man kan jo godt se den ikke er fra et stort millionfirma, men det er der heller intet galt i. Og ganske pæn.
Avatar billede Nina Forsker
30. juni 2017 - 11:08 #4
Hej Mads,

Er det meningen at din baggrund skal være meget mere opskaleret under Homepage og Shop, i forhold til hvad den er på Contact og About?

Nederest på siden har du et billede af Paypal og diverse dankort, det skal vidst rettes lidt, evt. hvis du har brug for at finde et andet logo til Paypal i bunden kan du søge efter Paypal png på google, der skulle baggrunden være fjernet.

Ellers fine farver, spiller godt sammen, fin webshop. Som #1 Sagde kunne du godt bruge nogle flere valutaer end euro nu når du reklamere med worldwide shipping.

Håber du kan bruge det til noget,
Mvh. Nina
Avatar billede Mads Novice
30. juni 2017 - 11:29 #5
Tusind tak for jeres feedback, det kan jeg bruge meget til