Avatar billede eurodont Juniormester
02. juli 2017 - 12:22 Der er 8 kommentarer

Computer crasher efter Windows Update

Efter at jeg forleden installerede følgende update:

"2017-06 Eksempelversion af månedlig samlet kvalitetsopdatering til Windows 7 til x64-baserede systemer (KB4022168)" har jeg ikke haft andet end problemer med min computer.

I starten crashede computeren totalt og gik i sort skærm inden at jeg kunne logge på.

Nu switcher den over og laver CHKDSK ved hver opstart.

Jeg ved ikke hvad pokker jeg skal gøre - men det er dybt frustrerende, at man i en god tro installerer en opdatering fra Windows, hvilket får Windows til at crashe,

Jeg har kørt installationer fra Windows Update i flere år uden at have haft nogle problemer.

Håber, at der er nogle der kan hjælpe med denne her.

Mvh,
Sirus
Avatar billede INK Ekspert
02. juli 2017 - 12:38 #1
En søgning på nettet viser, at du ikke er den eneste. Prøv at rulle tilbage og fjern denne opdatering.
Avatar billede eurodont Juniormester
02. juli 2017 - 12:41 #2
Hvordan ruller jeg tilbage og fjerner opdateringen? Tak for at du vil hjælpe :)
Avatar billede INK Ekspert
02. juli 2017 - 12:44 #3
Desværre har jeg ikke min Win7 pc i nærheden nu, men du skal ind i kontrolpanel (så vidt jeg husker) under opdateringer. Her kan du så fjerne en opdatering.
Andre der læser med må gerne give en mere detaljeret beskrivelse.
Avatar billede INK Ekspert
02. juli 2017 - 12:47 #4
Sådan ser du opdateringsoversigten i Windows 7:

Vælg knappen Start Billede af knappen Start, og vælg derefter Kontrolpanel > Programmer, og vælg derefter Vis installerede opdateringer under Programmer og funktioner.
Vælg den opdatering, du vil fjerne, og vælg derefter Fjern.
Avatar billede eurodont Juniormester
02. juli 2017 - 12:55 #5
Jeg har afinstalleret programmet, og genstarter computeren ... og krydser fingre for,a t jeg ikke skal igennem CHKDSK igen.

Alt afhængigt af resultatet skriver jeg igen om 5-30 minutter :)

Tak for hjælpen.

Mvh,
Sirus
Avatar billede 450025 Ekspert
02. juli 2017 - 13:12 #6
Eller du gjør som vi andre, Win 7 er historie det vet du om du tenker om, skaff deg Win 10 Home da slip du all frustrasjon, det er en overgang å du treng ikke angre deg, da er der hjelp å få her om du treng det.
Blir det uvant i starten, med fliser ok liker du dem ikke så fjerner du dem, du får et utmerket virus program også helt gratis Defender.
Skrivebordet kan du få som Win 7 om du skulle få hjemlengsel. Start knappen er på plass lidt firkantet men ok. Et valg du gjør selv.
Eller bare spør.
Jeg liker ikke fliser heller jeg dem er borte, alle fliser jeg treng ligger fint på venstre side, jeg kan velge hva som jeg vil ha på Skrivebordet eller Disktopp, der har jeg kun det jeg trenger ikke mer, er lidt ryddig ser du, bli moderne som oss andre,

Win10 er helt ok følg med tiden du så slipp du å stresse med noe du ikke kjenner siden når Microsoft tvinger deg over.
Jeg hadde en Venn her, microsoft ladder ned Win 10 Home han var helt hysterisk han stakker. Slapp av du bland deg en Gin Tonic om 2 timer er alt ok.

Møtte han på butikken i dag, angre du? ikke i hele tatt sa han, aldri mer Win 7.
Takk for hjelpen. Ja det blir 2 øl det kom innom om du treng mer hjelp. Du vet hvor jeg bor.

Ink er moderne selv han tror jeg, skulle ikke forundre meg en rev har alltid 2 ut gange kanskje han har både Win 7 og Win10 men er ikke enig i svaret hans vi skriv år 2017 følg med tiden.
Ha en fin dag Tråstarter.

Arne.
Avatar billede eurodont Juniormester
02. juli 2017 - 13:18 #7
Fedt nok ... computeren genstartede uden at køre CHKDSK

Jeg skal nok overveje Win10 ... havde det installeret i en kort periode i gratisperioden, men oplevede at alting (alle programmer) kørte meget langsommere på min maskine - og derfor afinstallerede jeg det igen.

Tak for hjælpen Ink - den værdsætter jeg.

Mvh,
Sirus
Avatar billede 450025 Ekspert
02. juli 2017 - 13:48 #8
Gratulere det hjelper å høre på Fagfolk, Win10 er med andre ord ikke helt ukjent for deg heller ser jeg, alt gikk langsomt ok da var der nok en grunn for det tror jeg.

Prøv igjen når du føler for det, bruker daglig 3 maskiner Raske alle 3 og går alldri Bakk mer til Win7 noen ting er klart viktig, Rydding, fjern det som ikke trengs, bruk skyen der er der plass til masse, ekstern Hardisk 120 SSD på størrelse med en Tendstikk eske.      (skrev jeg rett nu?)
Fins på Ebay, den følger meg overalt og så oppdateringer slundre du der går det  raskt gale veien, der er mange løsninger, få rask maskin er ikke vanskelig og der sitter noe mellom han som Bruker dataen og skjermen den biten er viktig, mange klager over Win10 også men det meste er nok at dem slundre unna med oppdateringer. Jeg har ikke anna svar det.
Lykke til.

Arne.