Avatar billede Prinsesse Nød Juniormester
05. juli 2017 - 14:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Støv på Bryllupsbillede

Hej dygtige eksperter

Jeg har fået scannet mit Bryllupsbillede, men der er kommet en masse støv m.m på billedet.

Vi har Kobberbryllup til december og vil gerne have et nyt efter min mand prøvet at vaske vores nuværende billede :)
Størrelsen vi har i dag er 50 x 60 cm

Nogle gode og gratis programmer jeg kan bruge?
Og hvordan gør jeg?
Eller der en der vil gør det for mig?
Jeg kan selv beskære det, hvis min computer vil lade mig gøre det :)

Det er scannet ind i stor størrelse: 10320 x 10464 pixel
Opløsningen: 4800 dpi
Bitdybde: 24
Fylder: 34,1 MB

Med venlig hilsen
Prinsesse Nød
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2017 - 16:13 #1
det er meget bedre at scanne det igen. nu renset.
når du fjerner en støvprik, fjerner du farven på den pixel nedenunder.
jeg kan dårligt forestille mig at der nogensinde kan komme et ordentligt resultat ud af at forsøge at fjerne støvprikker
Avatar billede Prinsesse Nød Juniormester
05. juli 2017 - 17:34 #2
Det har du ret i, men det er ikke mig der har scannet det, det har Sorø Lokalarkiv efter et negativ. :(
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
05. juli 2017 - 17:59 #3
Photoshop har fine værktøjer til at fjerne støvprikker. Den erstatter farven.
Du er velkommen til at sende filen til fr(a)finnrasmus.dk
Min mail kan modtage store filer - håber, at din ikke har begrænsning.
Avatar billede Prinsesse Nød Juniormester
05. juli 2017 - 19:13 #4
Mange tak.
Jeg har sendt det afsted til dig.

Prinsesse Nød
Avatar billede Prinsesse Nød Juniormester
06. juli 2017 - 06:26 #5
Vil bare lige sige:
Det arbejde FinnRasmussen har lavet er helt perfekt.
Mange mange tak.

--<-<-@

Prinsesse Nød