Avatar billede mum Juniormester
06. juli 2017 - 14:13 Der er 8 kommentarer

Overførsel af filer

Jeg søger den nemmeste måde at overføre filer fra en gammel computer med Windows Vista til en ny med Windows 10
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2017 - 14:24 #1
kopier gamle filer ud på en eksterne harddisk, derfra ind på den nye
Avatar billede mum Juniormester
06. juli 2017 - 14:29 #2
Jeg har ikke en ekstern harddisk der virker. Kan man overføre sine filer via et USB kabel?
Avatar billede wjens Guru
06. juli 2017 - 15:16 #3
Du har dem vel i samme homegroup (og på samme lokalnet)?
Del drevet på den gamle og hent filerne over fra den nye.
Avatar billede Uvanga Ekspert
06. juli 2017 - 15:26 #4
Du kan bruge en USB "pind" og ganske enkelt kopiere dine filer.
Avatar billede mum Juniormester
06. juli 2017 - 15:46 #5
Uvenga: Det har jeg prøvet med en 32GB stick, og fået at vide at der mangler rigtigt mange GB.

Wjens: jeg finder lige ud af om din løsning kan bruges
Avatar billede eurositi Ekspert
06. juli 2017 - 15:48 #6
Hvis der er tale om større datamængder (over 64 gb), vil jeg anbefale dig at købe en ekstern harddisk, da den prismæssigt giver langt mere værdi for pengene end en USB-stick med meget lagerplads.
Men for datamængder under 64 gb, er det klart lettest med en USB-stick (eller "pind").
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. juli 2017 - 21:08 #7
#6
Ja en ekstern harddisk kan være meget rar at have, så jeg giver dig helt ret.
De findes jo også i mange størrelser (antal GB) samt i 2,5" og 3,5".
Avatar billede kurtba Ekspert
06. juli 2017 - 22:58 #8
Du kan også bare lægger Teamviewer ind på begge. Så starter du begge Teamviewer op og lader den gamle pc kalde den nye op. Inde I Teamviewer kan du flytter filer via nettet fra den ene til den anden ligesom i et Stifinder vindue. Meget nemt.