Avatar billede fiffi Novice
06. juli 2017 - 19:50 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Tidsstempel i tidstagning

Jeg håber i kan hjælpe mig med mit problem. Jeg har 2 pc'er forbundet i et lille netværk hvor min backenddatabase ligger på den ene pc'er og begge 2 er oprettet som front end. Mit problem er at jeg skal bruge et tidsstempel på nogle poster jeg opretter. Umiddelbart vil dette altid ske via klientens pc-ur, hvilket jeg et oplevet et par gange ikke er identiske. Mit spørgsmål går derfor på om man på en eller anden måde kan lave det så at det er tidsstemplet fra backend (databasen) der kan anvendes uanset hvilken klient der tilgår. Håber du forstår og kan hjælpe.
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2017 - 09:07 #1
I doubt its something which is easy to do, looking around on the web you may need to use WMI (Windows Management Instrumentation).

A few links which may help:
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa393964(v=vs.85).aspx
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa394590(VS.85).aspx
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa389290(v=vs.85).aspx
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2017 - 09:13 #2
You can get your PC's to synchronize the time from the internet. Under PC settings, date & time there is an "Internet Time" tab where you can choose to get time from internet.
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2017 - 09:17 #3
another idea was to get the time from the internet on all PC's to use as timestamp rather than getting it from a specific PC.

Idea here: (Not tested)
https://stackoverflow.com/questions/16190812/pickup-time-from-internet-servers-vba-excel
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2017 - 09:24 #4
just testing it looks as though that URL isnt working :-(
Avatar billede martens Guru
07. juli 2017 - 09:26 #5
Et bud kunne jo også være dette :

http://www.myengineeringworld.net/2013/09/retrieve-time-from-internet-server-vba.html

Kræver selvfølgelig internetforbindelse.... ;o)
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2017 - 09:30 #6
May have to give that link a try if I cant find new url from greenwichmeantime ;-)
Avatar billede martens Guru
07. juli 2017 - 09:34 #7
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2017 - 09:37 #8
Yes but can we get the time with som API?
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2017 - 09:49 #9
Just tested that link of yours and I'm getting a usable result ;-)
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2017 - 09:55 #10
But as long as there is an internet connection and PC's update clock from internet then it shouldn't be necessary to get the time from the internet ;-)
Avatar billede martens Guru
07. juli 2017 - 10:06 #11
Brugerne kan jo stadig "fifle" med tiden, hvis der blot synkroniseres med internettet på de lokale PC´ere..

Via VBA metoden bliver det jo tiden, der hentes der skrives i databasen, uanset hvad PC´ens ur siger.... o)
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2017 - 10:47 #12
"Via VBA metoden bliver det jo tiden, der hentes der skrives i databasen, uanset hvad PC´ens ur siger"

I agree, and as long as there is an internet connection then problem solved ;-)
Avatar billede terry Ekspert
09. juli 2017 - 15:20 #13
would be nice if fifi could participate here too ;-)
Avatar billede fiffi Novice
27. juli 2017 - 09:56 #14
Beklager at jeg først vender tilbage nu, men har som mange andre været på ferie. Tak for jeres indspark. Jeg tror jeg lever med at alle pc'er i netværket henter tiden fra internettet og så lige kontrollerer at tiden er ens forinden mit løb.
Avatar billede terry Ekspert
10. august 2017 - 12:25 #15
Just got back from holidays myself...
Maybe Ole (Martens) should get a bit of credit here too ;-)