Avatar billede por1 Seniormester
09. juli 2017 - 20:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

inst. af win 10 fra win 8.1.

jeg har valgt, at oprette et nyt spm., da jeg er kommet til et pkt., hvor situationen en anden.
win 10 er installeret jeg kan bare ikke se den, pcen går bare tilbage til 8.1 og har gjort det nu 3 gange, jeg får hver gang  fejlmeddelelsen SAFE - OS med fejl under handlingen BOOT. det så betyder,
PS hvis jeg, uforvarende har generet nogen af deltagerne, så beklager jeg.
Avatar billede por1 Seniormester
09. juli 2017 - 20:07 #1
jeg vrøvler win 10 er netop IKKE installeret, hvilket fejlmedd. fortæller.
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. juli 2017 - 21:06 #2
Er Windows 8.1 og Windows 10 installeret på sammen harddisk, men på hver sin partion?

Prøv at installere easy BCD:
https://easybcd-.en.softonic.com/

Jeg lover ikke noget, men det er da værd at prøve.
Avatar billede poko1 Ekspert
10. juli 2017 - 07:17 #3
Undskyld: Jeg kan ikke rigtigt se at det skulle hjælpe dig at du åbner en ny tråd om det samme emne! Du reagerer overhovedet ikke på de råd og spørgsmål der bliver stillet, hverken fra undertegnede eller de andre.
Den bedste vejledning får man som regel hvis man giver mere og konkrete oplysninger om sit udstyr!  Det kunne jo tænkes at muligheden for opgradering forhindres af BIOS Security, og der kan være ting du skal Deaktivere for at komme videre.
Avatar billede por1 Seniormester
10. juli 2017 - 09:57 #4
du har ret, jeg havde ikke skænket det en tanke, sorry, igen.
i mellemtiden har jeg læst videre på nettet, det viser sig, at det ikke er et ukendt problem, men de svar, der kommer kan jeg ikke bruge til noget, det er for langhåret til mig.
Avatar billede por1 Seniormester
11. juli 2017 - 19:43 #5
jeg lukker spm. tror ikke vi kommer videre.