Avatar billede Peter Højer Barker Juniormester
10. juli 2017 - 10:16 Der er 2 kommentarer

kører 32 bit når det er en 64 bit

hej. Jeg har været ude og rejse. min computer har stået hos en ven. han siger han ikke har brugt den.
joblisten siger alle mine processer kører på 32bit men jeg har en 64 bit version hvordan er dette sket?
desuden er computeren meget langsom.
men når jeg kigger i ydeeven i jobliste ligger den fint på 10-15 procent
det har måske slet ikke noge betydning for computeren?
hvad kan skyldes problemerne at den regere så langsomt så?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. juli 2017 - 10:32 #1
Tryk windowstast+R og skriv:

dxdiag

Efterfulgt af enter eller tryk på OK.

Her vil der under "Operativsystem" stå om du kører 32 eller 64 bit.

Men du kører nok 64 bit. Grunden til at der er en del 32bit processer er, at der fortsat er masser af programmer og rutiner der kører 32bit, selv i et 64bit OS.

Hvis den kører langsomt efter ikke at have været brugt noget tid, kan det skyldes at den henter (bl.a.) windows opdateringer i baggrunden - men så vil det forsvinde efter nogle timer...
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. juli 2017 - 11:55 #2
#1
Jeg giver dig ret mht. opdateringerne. Skal der installeres opdateringer, kan dette tage rigtig lang tid. Nu nævnes der jo ikke hvilket styresystem der er tale om "Windows 7, 8/8.1 eller 10.