Avatar billede Skansen Novice
10. juli 2017 - 12:44 Der er 14 kommentarer

MALWAREBYTES advarer !

Har brugt Malwarebytes gennem flere år (premium, nu version 3.1.2), men nu  advares jeg pludselig "Du er ikke er fuldt beskyttet". Realtidsbeskyttelsens menupunkt "Forhindrer udnyttelse af sårbarhed og zero-day-angreb" er "Fra", og  det lader sig umiddelbart ikke slå til. Har forsøgt med tilføjelser i pgl. menupunkts avancerede indstillinger (flueben), men uden held.
Jeg er mao. ude af stand til at aktivere alle Malwarebytes lag for realtidsbeskyttelse, og der er tilsyneladende ingen supportadresse til Malwarebytes. . .
Det føles helt forkert og akavet - mon nogen har oplevet tilsvarende med Malwarebytes?

Christian
Avatar billede 450025 Ekspert
10. juli 2017 - 13:46 #1
Skansen.
Du skriv (Har brugt Malwarebytes gennem flere år (premium, nu version 3.1.2), Du dette har har jeg faktisk også, for ca 3 mdr siden, oppdaget jeg at Malvarebyutes mulig jeg tar feil, der kommet en ny variant dem mener vist en forbedring?
Tvert om jeg sliter selv jeg.
Virker som dem har sagt opp Support Team og legger systemet over til at du skal klare deg selv, før var der hjelp å få Rask svar også nå er det borte og svaret er løs det selv du finner nok et svar på det du lure på?
Jeg bare bekrefter det du skriv (der er tilsyneladende ingen supportadresse til Malwarebytes. Nei.
Jeg betaler jo for varen og det er jeg ikke fornoyt med, jeg avinnstalere og innstalere den igjen, da virker det 2 til 3 dage og med 3 maskiner er det blitt en oppgave hver dag nu,  opplegget er blitt helt nytt hadde ikke disse problemer før, så blir der ikke en endring på dette så er det Takk for meg. Det er min opplevelse.
Flott at du legger ut dette da er jeg ikke alene.
Arne.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. juli 2017 - 14:14 #2
(jeg er så på free-versionen, så ikke testet) men se på indstillinger/program, scroll langt ned til Brugeradgang. Den skal så ikke være begrænset.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2017 - 15:15 #3
Jeg er en af de heldige, som for småpenge fik købt en livslang konto.
Min Malwarebyte fungere som den skal. "Du er godt beskyttet"
Og jeg har en support adresse, prøv den.
https://support.malwarebytes.com/?b_id=6400
Avatar billede 450025 Ekspert
10. juli 2017 - 16:51 #4
Gratulere valby1 vil det si du har har fått det livet ut, hadde tenkt det samme jeg også har bare fått det for 2 år, et flott program men her i høst har dem endret den, det er blitt en selvbetjenings butikk, vi slenger ut hyllevare så kan du løse resten selv.

Lisensen har aldri vert problem for meg. Ikke betaling heller.
Innstalasjon har også fungert fint.
Bruken og jobben den gjør klager jeg ikke på.
Men den ble forandret i sommer for et par mdr siden, det jeg stusser over er at skal jeg bruke mavarebytes så må jeg faktisk innstallere den nesten hver gang, dette har tidligere ikke vert nødvendig.

Trengte å spøre support hvordan løser jeg det, få svar på det nei det fins ikke blant hyllevarene løs oppgaven selv ok. Her er bare fok i kassen å tar imot penga?

Instalasjonsfilen ligger på skrivebordet her, nøkkel ligger som en snarvei og da er det ikke lang tid før jobben er i gang.
Det var ikke sådan før, men det går jo ann hvis man skal yte dårlig sørvis fra et selskap som malvarebytes, kanskje support er sakt opp eller er på ferie.

Altanativ der finnes andre program også som klare samme jobben, jeg vil ikke ha det på den måte og blir der ikke endring er finito kan ikke anbefales for andre heller da, men flott valby1 du har ikke det problemet.
Ha en fin dag.

Arne.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2017 - 18:11 #5
#4 Takker :-) Ja jeg har den for livet.
Jeg forstår ikke alle de geninstalleringer, det er da forbandet.
Men jeg har fået at vide fra Malvwabyte, at hvis jeg ikke først har afinstalleret, kan jeg ikke geninstallere. Hvad gør man så hvis Windows eller disken går ned?
Jeg kan se, at den koster 349 Kr. for bare et år Det finder jeg er  for dyrt.
Jeg ville ikke købe den i dag. Surt at service er blevet så dårlig.
På min bærbare har jeg Superantispyware, som jeg er godt tilfreds med.
Den professionelle koster  Ca. 195 Kr.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. juli 2017 - 18:43 #6
Hvis win går ned og du starter på en frisk, så bare indlæs dit image af disken - der ligger data i din registreringsdatabase, så du er kørende igen.
Har du ikke et image, så find en ekstern disk, og lav det (og en tilhørende nødstart-cd/usb) så du har det hvis uheldet er ude.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2017 - 18:57 #7
#6 Jo du har ret, og jeg har faktisk 2 images. AOMEI og Acronis (livrem og seler)
Men det er desværre ikke alle som kender den sikkerhed.
Avatar billede 450025 Ekspert
11. juli 2017 - 03:00 #8
#5 Takker for svaret Valby1 Så fint du har den livet ut det tilbudet har nok ikke jeg hatt, Malvarebytes har jeg vært utrolig godt fornøyd med har fungert så fint, faktisk en favoritt for min del.
At ting forbedres er bare fint det, den gamle var enkel å bruke, men etter dem endret den ble det straks verre hvorfor vet jeg ikke, jeg tok kontakt med dem fikk svar også ikke av Support nei, av alle hyllesvarene dem har fått til og det virka det men innstalering var ikke problemet det er så enkelt det, på Desktop trykk 2 gange så er du i gang, nei ingen reaksjon, om du har den på verktøylinjen nede og trykk 1 gang det samme ingen reaksjon.
På 1 maskin har jeg den gamle enda, der er der ikke problem i hele tatt, dem 2 andre har jeg den nye hvorfor vet jeg ikke lidt merkelig..
I dag prøvde jeg ingen reaksjon på noe Ekorn? Et knep jeg bruker da, avinnstaler via kontrollpanel, innstaler igjen det er enkelt legg inn koden og alt funker og den nye er helt ok, 2 til 3 dage så er det på samme måte igjen.
Du skriv jo det samme selv Valby1 (at hvis jeg ikke først har afinstalleret, kan jeg ikke geninstallere.) enig med deg i dette, at dette kan oppstå ved å forandre et program er forståelig, men hvor er Support?
Svare ikke på spørsmålet henter bare hyllevare det er på 3die hylle eller fin selv vi er på ferie eller sakt opp ok, dårlig Support og ingen svar blir dårlig forretning det for 349 kr for et år så bør Support være til stede og ta vare på kunden.
Dette kan vi ikke endre på men der er andre jeg skal se på ditt forslag Valby1 Superantispyvare men Takker for svaret ditt er helt enig med Tråstarter ikke han heller er fornøyd.
Claes57.
Ditt svar forstår jeg nok ikke helt, må lidt i tenkeboxsen først men er ikke det for tungvint? Ekstern disk har jeg nå, men holde på å knoter slik i lengden gidder jeg ikke, jeg har 280 dage igjen av Malvarebytes og er den Valby1 nevner ok så bytter jeg tvert.
Og da er det Takk for meg med Malvarebytes, jeg har en del programmer som er helt seif aldri problemer med dem, Mail til Support om det trengs ingen problem svar får du. Og som vi ofte seier Velkommen igjen. Men Takk begge 2, på Computerworld får man alltid svar, der er der ikke hyllevare.
Ha en fin dag begge 2.
Arne
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2017 - 13:07 #9
Det er da besynderligt at du har de problemer med funktionen. Jeg har aldrig problemer, det fungere bare som det skal. Der er ingen steder jeg kan trykke for opdatering, men det gør den selv. Jeg har version 3,12, som vist er den nyeste?

Medens du venter på svar fra claes57, kan du, hvis du har lyst, se på disse to.
https://www.aomeitech.com/aomei-backupper.html
og
https://www.acronis.com/en-eu/personal/computer-backup/
Acronis findes ikke som gratis, men den har ingen udløbstid, men hvert år kommer der en opgradering, som man kan vælge at købe eller ikke.
Små opdateringer sender den selv gratis.
Og også en fin dag til dig.
valby
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2017 - 13:19 #10
Ps. Acronis koster i Euro Kr. 298, men kun 229 i Dollars.
https://www.acronis.com/en-us/lp/personal/computer-backup/
Avatar billede 450025 Ekspert
11. juli 2017 - 14:35 #11
Valby1 du skriv.
Det er da besynderligt at du har de problemer med funktionen.
Ja jeg beklager å si det, jeg har hatt Malvarebytes i flere år, og er slett ikke et ukjent program for meg, det kom etter jeg fikk versjon 3.12 og der er ikke noen nyere.

Etter det kom på min Computer så må jeg desverre si, at avinnstallere jeg og innstalere det igjen så virker det som bare det, klart et nytt utseende men det er ikke skremmende det og tror faktisk det er bedre også.

Har faktisk aldri trengt Support hjelp mer en en gang, sendte mail forklarte problemet fikk et program for å fjerne det, noe jeg ikke selv klarte, ga opp.
Dette programmet løste oppgaven, jeg Takket også men på tros av det kom dem igjen og spurte om problemet var løst og ikke bare det vente tilbake 3 uker etter også.
Flott Sørvis det.

Nu slit jeg med dette jeg har skrevet om vet ikke hvorfor det er slik, syntes ikke det er ok, er det merkelig at jeg tar det opp her da? Syntes ikke det?

Lisensnøkkel er ikke problemet.
innstalasjon og avinnstall er som det altid har vert, veldig enkelt.
Vedlikehold tar jeg Seriøst og maskinene feiler ikke noe Skanning av malvare er relativt raskt det også, oppføre seg helt normalt som det altid har gjort.

Men i å med at Support er umulig å få i tale så tok jeg det opp her, jeg har ikke endret noe på innstillinger i hele tatt.
Jeg sitter ikke å maler med malvabytes hver dag nei 1 uke eller 2 uker kanskje, den passer seg selv er min erfaring.

Men nå har jeg prøvd omtrent hver dag ikke det den har funnet noe, men vil jo gjerne få løst problemet da, prisen skremmer meg ikke betaler gjerne for kvalitet jeg har så galt satt den på første plass, både som brukervenlighet, og for å holde borte ting som Definder ikke klarer og disse jobber godt i sammen begge 2.

Der er ingen steder jeg kan trykke for opdatering, men det gør den selv.

Helt korrekt det er min oppfatning også.
Jeg har version 3,12, som vist er den nyeste?

Vi slutter med dette og denne diskusjon, jeg får leva med det men et par ord med Support hadde gjort seg. Men vil nok ikke anbefale Malvarebytes til andre en feil er der et sted men hvor.
Takk for hjelpen Valby1.
Arne.
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2017 - 17:18 #12
Ok :-)
Avatar billede Skansen Novice
16. juli 2017 - 15:06 #13
Realtidsbeskyttelsen er langt om længe ok igen ("Godt! Du er beskyttet"). Forløbet med Malwarebytes indledtes med at jeg beskrev problemet udførligt til supporten (good English o.c.) og modtog standardsvar med tak og løfte om email med ticket information osv. Der fulgtes IKKE op, intet indløb, først efter sidste systemopdatering i går er pc'en altså atter realtidsbeskyttet. Så er spørgsmålet om det skyldes min henvendelse, altså om MB er for dovne(?) til at opdatere løbende, og bare advarer om den manglende realtidsbeskyttelse,  imens . . .
Tak til Valby1 og claes57 for snak om images, aomei/acronis
Med venlig hilsen
Skansen
Avatar billede 450025 Ekspert
17. juli 2017 - 04:15 #14
SkansenPraktikant.

Fint innlegg fra deg, du skriv (Så er spørgsmålet om det skyldes min henvendelse, altså om MB er for dovne(?) til at opdatere løbende, og bare advarer om den manglende realtidsbeskyttelse,  imens . . .
Tak til Valby1 og claes57 for snak om images, aomei/acronis)

Fint at du tar med dem også. Også jeg klaga fikk samme erfaring trodde Ferie, men latskap er nok bedre uttrykk, jeg ga opp til slutt.
Gjorde som katten min i sofaen, sleika Poterne og mol så godt jeg kan.
Noe har skjet kanskje Engelsken din Takk i- allefall, for nå virker det igjen som det alltid har gjort er kjempe fornøyt.

Valby1 er du i familie med Malvabytes du skriv du har fått programmet for livstid, eller må man være minst Ekspert for å få det?

Takk SkansenPraktikant, God helg til alle 3 nu er vi sikre. Malvarebytes er ok.

Arne fra Thailand.