Avatar billede Kasper Praktikant
12. juli 2017 - 11:40 Der er 5 kommentarer

Min computer gider ikke starte

Jeg har lige været på ferie da jeg vil tænde min computer. Så tænder Den men slukker med det samme igen og tænder af sig selv igen det bliver den ved med indtil jeg slukker på den sorte knap bagpå eller slukker for strømmen. Jeg Har prøvede og se om jeg kan se en ledning der måske sidder løst men kan ikke finde ud af problemet
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2017 - 12:05 #1
Du er sandelig fedtet med informationer om din computer, men det lyder som en stationær. Du kan prøve dette.
Tag strømstikket ud af computeren. Tag en side ud, så du kan se bundkortet. Find det lille sølvfarvede batteri. Tag det ud, og vent 5min. og sæt det så i igen og sæt strømstikket i og tænd. Hvis du ikke kender batteriet, se billedet fra linket.
https://billedeupload.dk/?v=HQ5t7.jpg
Avatar billede Kasper Praktikant
12. juli 2017 - 14:24 #2
Ja sorry er ikke lige den bedste til computer. Men fandt ud af set var mit Ram kort der havde sat sig løst.

Men nu gider min skærm så åbenbart ikke funger. Har prøvede at tage grafikkort ud og tage stikende ud og ind igen.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2017 - 14:32 #3
Et grafikkort kan ikke gå løst hvis det sidder rigtigt. Det skal forsigtigt presses ned, så de 2 plastik stykker i siderne klikker ind i de 2 hak i kortet.
Prøv at se efter igen, om rammene sidder som de skal.
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. juli 2017 - 14:38 #4
Står der noget på skærmen som f.eks: "No Input Signal", eller er den bare helt sort?
Der kan også i nogle tilfælde være en lille hvid streg oppe i øverste venstre hjørne der blinker. Prøv også evt. at kontrollere kablet mellem computeren og skærmen.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2017 - 17:28 #5
hvis bios er resat, og skærmen død, så er det fordi, bios har glemt kortet ind i driver til windows.  mennår skærmer sort, så kan du ikke installere driver.

jeg tror at flere ting i den sidder løst, har du slået den mod noiget, eller den fik nogle stød på ferien ?

den skal skrues sammen og alt skal sidde perfekt.

jeg tror du har givet den et stød, og nu, fordi rammen var løs, er flere ting forskubbet, den har ramt diagonalt, og vredet noget løs.

det tror jeg