Avatar billede Tibsen Novice
12. juli 2017 - 20:32 Der er 7 kommentarer

Driver til OKI C3200

Jeg har en printer, OKI C3200,.
Er der nogen, der ved hvorhenne jeg kan downloade driver til denne?

Eller er den for gammel til, at det overhovedet kan lade sig gøre?
12. juli 2017 - 20:43 #1
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. juli 2017 - 20:57 #2
Jeg kan se at Windows 8, 8.1 og Windows 10 ikke er med på producentens hjemmeside, men det er måske et ældre styresystem der er installeret?
Man kan godt være heldig at få ældre hardware til at fungere med en nyere driver.
12. juli 2017 - 21:02 #3
Der er ikke lavet driver opdateringer så langt som til Win8 ->

Det skyldes at det er et discontinued product, som der altså ikke ydes software support til længere.
Langt de fleste printer drivere lavet til windows vil også fungere på nyere versioner af windows!
Avatar billede Tibsen Novice
12. juli 2017 - 21:06 #4
Er der ikke forskel på en C3200 og en C3200n?

Og jeg kører med Windows 10, så jeg tænker, at det er umuligt at få til at fungere.
Jeg håber jo, at det stadig kan lade sig gøre at få printeren til at køre, da maskinen faktisk er ganske udmærket...
12. juli 2017 - 21:29 #5
Det er ikke nødvendigvis umuligt; driveren til N modellen kan muligvis virke til din model også -forskellen er ofte minimal og drivere udvikles normalt "pakkevis", så de er kompatible med flere enheder i en serie. Hvad angår dit OS, så kan det som jeg nævnte tidligere ofte sagtens lade sig gøre at bruge drivere udviklet til ældre versioner af windows!

Du må prøve lykken.
Ellers skal du have gang i store, tunge løsninger som "driver solutionspack" - den kan muligvis hjælpe, men det er bestemt ingen garanti -og software fylder godt over 10gb.

Her er 3200 og 3200N til sammenligning:
https://www.cnet.com/products/oki-c3200-printer-color-led-series/specs/

https://www.cnet.com/products/oki-c3200n-printer-color-led-series/specs/
Avatar billede Tibsen Novice
12. juli 2017 - 21:38 #6
Det prøver jeg.

Foreløbig mange tak for hjælpen :)
12. juli 2017 - 21:42 #7
Prøv det- hvis der opstår problemer vender du bare tilbage.

Det var så lidt.