Avatar billede Bastian- Praktikant
13. juli 2017 - 05:15 Der er 4 kommentarer

Computer Fryser.

Hey har en stationær computer som bliver ved med og fryse..
Har prøvet (alt) slettet windows downloadet det igen tjekket for viruser og der er ingen.. Computeren køre fint men der er 1 ting der er mærkeligt CPU'en! køre på 100% hele tiden. Har tjekket jobliste og der er ingen programmer der som så kræver så meget. Hvilket er virkeligt mærkeligt! Har ikke haft downloadet nogle programmer til og overclock eller noget.

Men fandt den her sjove tråd som jeg tror hjælper på CPU'en.

"Hey michael mig og en kammerat her sådan fundet en ekstremt shitty fejl nu xD
Inde under databasen mappen regedit, mappen som hedder virtualDeviceDrivers mangler.
Da jeg så skriver selve command og trykker ok, der dukker der denne besked op >
16-bit MS-DOS
C:\WINDOWS\System32\command.com
SYSTEM\CurrentControlSet\Control\VirtualDeviceDrivers. Formatet for virtual enhedsdriver i registreringsdatabasen er ugyldigt. Vælg "Luk" for at afslutte programmet.

Men vi fandt så en side hvor man kunne hente og repair den mappe hvor der ligger 2 filer i.
Efter vi fik sat de 2 filer ind, så kørte cpuen normalt igen. Så det var egentlig bare registreringsdatabasen der manglede mappen VirtualDeviceDrivers og hvor der indeholder 2 filer.
Damn 2 filer kan skabe kaos xD Ellers rigtig mange tak for hjælpen ^^ "

Nogle ideer til og få VirtualDeviceDrivers downloadet eller som sagt fixet? da jeg regner med det næsten det der er problemet. I hvert fald tak for i gider :)
Avatar billede Hestehat Seniormester
13. juli 2017 - 09:05 #1
Hvordan fryser den? Sådan at du er nød til at trække stikket, eller kommer der liv i den igen? Hvilken udgave af Windows bruger du? Har du slettet Windows ved at formattere disken den skal ligge på, eller har du bare installeret oven i?
Avatar billede Bastian- Praktikant
13. juli 2017 - 14:29 #2
Den fryser helt så jeg er nød til og tage strømmen hver gang.  Jeg køre med win 10 Nej har ikke slettet windows fuldstændigt, har prøvet og nulstille pc'en men gør intet forskel...

Er ikke sikker på jeg forstår hvad jeg har installeret oven i jeg er ikke computer expert undskyld for det :) men tak fordi du gider hjælpe!
Avatar billede Hestehat Seniormester
13. juli 2017 - 15:38 #3
Ingen problem :)
Sådan lige umiddelbart kan der være flere ting galt.

Det kan godt være en hardware fejl. Sker det samme hvis du starter op i fejlsikret tilstand? Hvis du er usikker på hvordan du starter på den måde, så kig på dette link:

http://www.digitalcitizen.life/4-ways-boot-safe-mode-windows-10

Er det en mærkevare (Dell, HP, Sony el. lignende) copmuter? Hvis det er, kan du også prøve at gå på producentens hjemmeside og checke om alle dine drivere er opdaterede.

Du kan også prøve at formattere harddisken som windows skal ligge på, for på den måde at få startet helt forfra. Bemærk at du sletter ALLE data på den disk du vælger at formatere.
Hvilket medie har du Windows 10 på (USB, DVD eller...?). Hvis ikke du har det på et medie, så prøv at kigge på dette link:

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Der finder du en guide til at lave dig for eksempel en USB nøgle med windows på. Under installationen, skal du bede windows om at formattere den disk det skal ligge på.
Avatar billede Bastian- Praktikant
13. juli 2017 - 16:12 #4
Har ikke prøvet fejlsikret tilstand, prøver det lige samt det andet :)
Det er en byg selv computer med nogle år på bagen, driverne burde være up to date.

Skriver lige senere når jeg har prøvet det hele af :)!!