Avatar billede mronet87 Forsker
13. juli 2017 - 19:38 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Windows 10 - Tilsluttet med oplader ikke

Hej Alle Eksperter

Jeg har lige købt ny computer og fået det hele installeret. Nu kan jeg så se nede i højre hjørne, at selvom at den er tilsluttet, så oplader den ikke.

Som i kan se på billedet, så står batteriet på 93% og er tilsluttet.

BILLEDE: https://image.ibb.co/bzuk4a/Unavngivet.jpg

Er der nogen som har en løsning på det?
Avatar billede INK Ekspert
13. juli 2017 - 20:00 #1
Prøv at bruge computeren. Der oplades kun når batteriniveauet er under en vis grænse. Kender ikke navn og type på din pc, så kan ikke svare konkret. Nogen lader ikke før niveauet er under 95%. Måske er din indstillet til 90%??
Avatar billede mronet87 Forsker
13. juli 2017 - 20:27 #2
Det er en MSI GT62VR-6RE-Dominator-Pro
Jeg prøvede lige at slukke den i en 10 min, der stod den stadig på 93%

Kan det være noget med kalibreringen af batteriet?
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. juli 2017 - 20:53 #3
Jeg har været inde på MSI´s hjemmeside og har kikket på manualen til din computer. Der står følgende:

Batteri status
• LED'en lyser, når batteriet oplades.
• Konstant blinkende hvis batteriet fejler.
• Kontakt altid en autoriseret forhandler eller
servicecenter for at købe, eller få udskiftet batteriet
med et tilsvarende batteri anbefalet af fabrikanten.
• Batteriets lysdiode går ud, når det er helt opladet, eller
når strømadapteren frakobles

Jeg ved ikke om det kan hjælpe, man skade kan det ikke.
Avatar billede INK Ekspert
13. juli 2017 - 21:04 #4
#2 - Når man skifter til et nyt batteri, vil de første afladninger under brug angive resttid i pct. og i tid. Indtil dette er sket nogle gange, vil dette tal være fejlbehæftet. Måleren kalibreres, som du er inde på.
Med hensyn til opladning, så vil fabrikanten almindeligvis sikre, at batteriet ikke oplades konstant til 100%, men at opladningen stoppes indtil niveauet er faldet til under 90-95-97 %. Derfor mit forslag om at du bruger pc´en og ser hvornår den igen starter opladning.
Avatar billede mronet87 Forsker
13. juli 2017 - 21:17 #5
Okay, jeg har en ven som også lige har fået en MSI (Leopard Pro), den siger det samme.
LED Dioden lyser slet ikke.

Jeg har et program som hedder MSI Battery Calibration, den kan jeg jo prøve og køre når den løber tør for strøm?
Avatar billede mronet87 Forsker
13. juli 2017 - 21:57 #6
Jeg tog strømmen fra og satte den til igen, da den var på 74%. Nu er den startet med at lade op.

Tak for hjælpen.
Avatar billede bpb Seniormester
14. juli 2017 - 09:56 #7
Lidt sent - men her til morgen kom min bærbare med følgende besked kort efter opstart, i en lille pop-up boks med grågul baggrundsfarve:

"Batteriet er opladet til en høj kapacitet.  Bearelse af en kapacitet på over 70% gennem en længere periode er kontraproducerende for batteriets levetid.  Aktiver bevaringstilstand under indstillinger."

(Lenovo Ideapad S510p, Windows 10;  den slags meddelelser kommer jævnligt, og det gjorde de også dengang computeren kørte Windows 8.1.)

Batteri-ikonet på proceslinien siger:  "99% tilbage  (tilsluttet, oplader ikke).

Også jeg har ofte undret mig.  Pop-up boksene ligner ikke meddelelser fra Microsoft, så de kommer nok snarere fra hardware-producenten.

Lidt googling afslører, at Li-ion batterier ganske rigtigt slides hurtigere, hvis man altid lader dem helt op.

Så jeg tror, at computer-producenten ganske enkelt forsøger at behandle batteriet på en sådan måde, at det ikke slides unødigt.

Mit indtryk er, at brugeren ikke behøver foretage sig noget i den anledning.

Det er dog kun et gæt.  Oplysningerne er sparsomme, nærmest lidt kryptiske.  Og det er aldrig lykkedes at finde en indstilling, som hedder eller ligner noget med bevaringstilstand.
Avatar billede Jeanette Juniormester
16. juli 2017 - 13:19 #8
Jeg har en Lenovo som også kun lader til 59%.
Har også fået af vide, at det er en indstilling på pc, der gør at batteriet ikke kan overlades og derved blive "slidt op" for hurtigt..
Man kan vist godt slå det fra selv et sted i indstillingerne..
17. november 2018 - 13:33 #9
Hej min oplader gik i stykker igår og vi gik derfor ud og købte en ny idag jeg satte den nye oplader i min computer og der stod tilsluttet oplader ikke der står den har 0% og den bliver ved med at slukke selvom opladeren er sat i computeren og i stikket hvad skal jeg gøre?
Avatar billede bpb Seniormester
18. november 2018 - 18:17 #10
Hej Victor L1GHTNING Norfolk (#9):
Det er ofte bedre at starte en ny tråd end at tilføje en kommentar til en ældgammel tråd.
Bare et godt råd.  De, der kan rådgive om dit problem, har sandsynligvis ikke opdaget din kommentar.
Jeg opdagede den kun, fordi jeg selv engang har bidraget til tråden, og derfor modtog en notifikation.
(Og, ærgerligt nok, har jeg ingen løsning til dit problem.)