Avatar billede ErikHg Ekspert
14. juli 2017 - 20:16 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

Windows 7 lang tid om opstart

På min stationære pc med Windows 7 Ultimate 64 bit, installeret, på et SSD drev (Samsung EVO 850) er der inden for de seneste par dage sket det at maskine er temmelig lang tid om at starte op. Det skal forstås på den måde at fra jeg tænder på startknappen og til Windows startvinduet kommer frem er tiden ganske kort. Når jeg derefter taster adgangskoden ind og skrivebordet kommer frem er det også helt normalt, men når skrivebordet vises går der cirka 1 minut 15 sek. før den lille blå cirkel på internetikonet nederst i højre hjørne  forsvinder, og der dermed er "hul" igennem til nettet.
Jeg har flere gange prøvet systemgendannelse, men får at vide denne ikke kunne gennemføres. Der kommer en fejlkode "0x0000043".
Jeg har Norton Internet Security installeret, og da dette program viste fejl, afinstallerede jeg det og geninstallerede det.
Jeg har haft downloadet Malwarebytes, og har scannet vha. dette program, uden der blev fundet nogen form for snavs.
Er der noget på eksperten der kan hjælpe vil det glæde mig meget. Hvis det ikke lykkes at få tæmmet "dyret" geninstallerer jeg Windows for alle musik- video- billedfiler ligger på en slave HDD i maskinen.
Avatar billede INK Ekspert
14. juli 2017 - 21:31 #1
Har du overvejet om det kunne være et router/netkort problem?
Er SSDen fuldt udnyttet?
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. juli 2017 - 21:38 #2
Computeren er forbundet med kabel, og på min bærbare med Win 7 64 bit er der intet problem med langsom opstart.
SSD´en er kun fyldt ca. 1/3 op.
Avatar billede martens Guru
15. juli 2017 - 00:02 #3
Prøv at checke hvad der kører ved opstart af din computer.
I Søg taster du "msconfig" og vælger fanebladet Services  slå alle Microsoft Services fra .. der er ét par stykker ;o)
ellers kan du taste "taskmgr" i SØG og  under fanebladet start ( startup ) kan du se alle de ting, der loades under opstart... ( det kan jo være der er noget skrammel der.... )

jeg vil som en start slå al antivirus fra ( afinstallere det ) og kun benyttes mig af Windows indbyggede Defender ( tast defender i SØG ) til en start, så længe der fejlsøges.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2017 - 09:48 #4
Enig i #3.
Du kan også forsøge dig med at starte op i fejlsikret tilstand og se om den her kommer lyn hurtigt op.
Gør den det er det sandsynligvis ikke system og hardware der bøvler, men sikkert en app der er slow starter
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2017 - 09:49 #5
Fejlsikret ftyk F8 med det samme under opstart. start fejlsikret med netværk
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. juli 2017 - 14:30 #6
Jeg takker for jeres hjælpsomhed, men har taget det store skridt, og geninstalleret Windows 7. Da jeg har en slave HDD installeret med alle filer ect. er det trods alt ikke så stort et projekt at udføre.
Jeg opretter en løsning for jer alle.