Avatar billede Serwix Novice
17. juli 2017 - 10:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke tænde min pc.

Da jeg idag skulle til at coble min mus til min computer, kom jeg uheldigvis til at holde sluk og tænde knappen ned. Så nu kan jeg ikke tænde den. Og jeg har hørt rygter om at hvis man gør det for mange gange kan man godt ødelægge den.

Dette er min computer: https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-pc/LE90FL002RMW/lenovo-y710-cube-gamer-pc
Avatar billede INK Ekspert
17. juli 2017 - 11:41 #1
En komputer har bedst af at blive lukket ned kontrolleret. En roterende harddisk, der mister strømmen, kan selvfølgelig havarere, men det er sjældent. Softwaren skal gerne afslutte sine læsning/skrivning kontrolleret. Man kan miste data, men igen er det ikke typisk.
Dit problem kan selvfølgelig være, at selve afbryderen er gået i stykker. Virker den normal at trykke på?
Ellers må du kontrollere kabel, stikkontakt m.m.
Er maskinen stadig under garanti?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
17. juli 2017 - 11:51 #2
Hej Serwix.

Lyder som fejlstrøm i PSU'en. (Strømforsyningen), måske en kondensator der ikke er afladet.

Prøv at trække stikket ud eller slukke for PC'en på kontakten
Hold herefter tænd/sluk-knappen inde i 10 sekunder.
Sæt strøm til igen og prøv at starte den.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2017 - 14:20 #3
Enig med 2, men det kan være nødvendigt, at tage det lille sølvfarvede batteri ud fra bundkortet.
Avatar billede Serwix Novice
18. juli 2017 - 12:09 #4
Tak for hjælpen!
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
18. juli 2017 - 12:45 #5
Velbekomme!