Avatar billede desist Seniormester
17. juli 2017 - 22:52 Der er 17 kommentarer

Overføre/slette billeder

Hej
Når jeg vil overfører billeder fra min Iphone til min PC, og efterfølgende slette dem for at frigøre plads. Siger PC'en at den har fundet 69 billeder, men jeg kan se på IPhonen at jeg har over 1000. Hvorfor kan den ikke finde alle ?
Avatar billede INK Ekspert
17. juli 2017 - 23:45 #1
Hvordan overfører du billeder? Via iTunes eller ?
Har du tidligere overført billeder, så der kun er 69 nye ?
De over 1000 billeder - ligger de i kamerarullen, eller er de overført fra andre enheder?
Avatar billede INK Ekspert
18. juli 2017 - 07:40 #2
Har du overvejet at bruge Google Fotos generelt. Alle fotos lagres automatisk i skyen, og kan slettes fra iPhone når de er sikkerhedskopierede.
Fotos kan ses fra alle enheder ( også iPhone ) når du har netadgang. Er gratis og du kan downloade efter behov.
Avatar billede desist Seniormester
18. juli 2017 - 08:41 #3
Det er ikke muligt at overføre via ITunes. Da det program kun kan godkende en Iphone. Det kan godt være at jeg tidligere har overført billeder, men jeg vil gerne have overført alle igen og slettet dem på tlf. Tlf siger også at der er brugt 1,1 GB på billeder. Så der ligger altså en del og fylder som Iphone ikke kan finde. Og ja de ligger i kamerarullen. Vedr. Jeg vil have dem samler på min PC og ikke i en Cloud tjeneste. Der undrer mig at det skal volde mig så mange udfordringer. Ved er digitalt kamera kan man "bare" gå ind i mappen. Kopiere og så slette
Avatar billede INK Ekspert
18. juli 2017 - 08:58 #4
Har lige læst i "Komputer for alle" nr. 11/2017, at der findes et program "MoBoPlay", der kan det du efterlyser. Programmet forudsætter installation af iTunes 12.3 på PCen.
Har ingen erfaring med dette, men kunne være et forsøg værd.
Avatar billede INK Ekspert
18. juli 2017 - 09:01 #5
Forstår ikke din aversion mod en cloud-tjeneste. Du kan sagtens samtidigt have en kopi på din PC - oven i købet automatisk, når du har sat det op. Men det var kun et forslag.
Avatar billede madklub Guru
18. juli 2017 - 09:52 #6
Google Foto er meget brugervenlig.
Jeg har sat Google Foto til at uploade alle billeder jeg tager til skyen.
Når jeg tænder min computer downloades alle billeder fra skyer.
Jeg har dermed både kopi i skyen, på min arbejds pc, privat pc og på min mobil (indtil jeg sletter dem)
Avatar billede desist Seniormester
18. juli 2017 - 10:48 #7
Problemet med cloud løsninger for mig er at selv med de 15 GB gratis plads hos Google. Er der ikke nok. Videoer osv.
Det program du beskriver kræver jo så stadig ITunes. Hvilket jo kun kan sættes op til en iphone. Og hvordan frigør jeg de 1,2 GB på tlf som billederne optager. Nu når min pc ikke kan identificere dem ?
Avatar billede INK Ekspert
18. juli 2017 - 11:24 #8
Google fotos er gratis hvis du lægger billederne op i høj kvalitet. Ingen begrænsning på lager. Høj kvalitet er fint for telefonbilleder, men også for billeder du bare vil vise på en tv skærm eller en pc. Billedstørrelsen er 2-4 MB. Kun hvis du vil have fuld størrelse tæller det under de 15 GB.
Hvis du laver voldsomme beskæringer og forstørrelser er det nok ikke godt nok, men prøv med et par billeder.

Jeg forstår ikke din kommentar at iTunes kun kan sættes op til en iPhone. Mener du 1 eller flere? Jeg har tilsluttet 2 iPhones og 2 iPads uden problemer, men du har ret i, at man kun kan tilslutte en iPhone til 1 pc/Mac. Det er noget med rettigheder til musik.
Avatar billede Jeanette Juniormester
18. juli 2017 - 11:44 #9
Jeg har google foto..
Hvordan sætter jeg google foto til også at gemme billeder på min pc..
det er ofte nemmere at sende billeder direkte fra pc end fra google foto..
Avatar billede INK Ekspert
18. juli 2017 - 12:02 #10
I Google fotos skal du markere, at du også ønsker dine fotos gemt i en Google Drev mappe. Så opretter du google drev på din PC et voila. Du skal selvfølgelig sikre, at du ikke sætter den til at oploade dine billeder gemt i Google Drev - så kører det hele i ring ;-)
Avatar billede desist Seniormester
18. juli 2017 - 17:19 #11
Ok.
Ja jeg mener 1iphone til 1 iTunes.
Jeg kan godt se det smarte i det du skriver. Jeg er lidt "old School " så....
Skal det så forstås sådan, at det ikke mere er muligt at tømme sine tlf for billeder. Så der er 0 billeder tilbage på telefonen. Så man klipper dem over på pc?
Avatar billede INK Ekspert
18. juli 2017 - 17:56 #12
Nej, så har jeg udtrykt mig uklart. Selvfølgelig kan du tømme din telefon for billeder og lægge dem på en pc eller Mac.
Det undrer mig, at du ikke kan bruge iTunes. Har du installeret seneste udgave?
Når du tilslutter skal du godkende på telefonen, men det ved du sikkert. Så overfører du og kan bagefter slette.
Med appen Google fotos sker upload til skyen automatisk, og app spørger om du vil slette når de er sikkerhedskopieret. Det sker også fremover, så du behøver ikke længere at spekulere på dette. I appen kan du se alle dine billeder selvom de ikke længere ligger på iPhonen.
Fra skyen kan du downloade alle billeder eller efter behov. Billederne kan ses i en browser på din pc eller på en tablet osv.
Avatar billede desist Seniormester
18. juli 2017 - 19:58 #13
Ok. Jeg vil prøve det med iTunes i morgen.
For lige at få skåret det ud i pap. Kan jeg så godt det, nu når det ikke er den pågældende tlf der er "parret" med iTunes ? Og hvis jeg så godkender denne tlf med ITunes. Vil den så ikke lave rod på den 1. Parrede tlf når jeg sætter den til igen ?
Avatar billede desist Seniormester
18. juli 2017 - 20:12 #14
Og her opstår så udfordringen med iTunes. Da iTunes er godkendt til den andens tlf Apple id. Og denne tlf har ikke samme id
Avatar billede INK Ekspert
18. juli 2017 - 20:36 #15
Du kan som jeg skrev længere oppe sagtens tilslutte flere iPhones til samme iTunes. De dukker op som 2 forskellige profiler. Du kan blot ikke overføre kopibeskyttede filer af musik og video. Dine fotos burde sagtens kunne overføres.
Avatar billede desist Seniormester
19. juli 2017 - 09:31 #16
Ok. Stiller muligvis et dumt spørgsmål nu, men det kræver i iTunes at man vælger at godkende den nye tlf ved at taste sit brugernavn og password ind til icloud. Korrekt ?
Avatar billede INK Ekspert
19. juli 2017 - 09:35 #17
Husker det ikke, men lyder sandsynligt.