Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
21. juli 2017 - 17:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Købe CD-R 80 minnutter - Hvor ?

Jeg er ude efter at købe nogle CD-R 80 minutter ...

Hvor kan man købe dem ?

Gerne i en fysisk butik i København eller Frederiksberg ...

"Før i tiden" havde El Giganten dem ...

Men nu har de dem. Åbenbart IKKE  ...

En anden butik ?

* Venlig Hilsen + God Fredag fra Jørn *
Avatar billede INK Ekspert
21. juli 2017 - 17:51 #1
Det må så blive en netbutik. Dem er der flere af når man søger på Google.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. juli 2017 - 18:25 #2
800 Mb er der ikke mange steder at vælge imellem!
http://www.edbpriser.dk/tilbehoer/lagringsmedie/cd-medier.aspx?normal-kapacitet=(eq+838860800)&count=10&sort=Popularity&rlm=List
Avatar billede poko1 Ekspert
21. juli 2017 - 18:26 #3
Avatar billede eurositi Ekspert
21. juli 2017 - 18:46 #4
#2
Der er tale om 700 mb CD'er, hvis kravet bare er 80 minutter (eller helt præcis 79:56). 800 mb CD'er kan rumme mere end 80 minutters CD lyd, typisk 90-93 minutter. De kan stadig købes i MediaMarkt i Flensburg.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2017 - 22:06 #5
for at lave 80 minutter, skal du overbrænde. det er ikke sikkert at det altid virker. vær beredt på at 2-3 stykker går til spilde.

de har CDer i POWER, der købte jeg 10 stk til at brænde musik.

KONGEN er her stadigvæk, du kan få alt her:
https://www.billigmedien.de
Avatar billede eurositi Ekspert
21. juli 2017 - 23:50 #6
"Overbrænding" handler om at presse ekstra minutter ind på en disc, som ikke er beregnet til det. Diske, som indeholder mere skrivbar plads (jfr. nedenstående) har normalt ingen problemer med at rumme mere end den officielle standard på 74 eller 80 minutter:
660 mb = 74 minutter
700 mb = 80 minutter
800 mb = 93 minutter
870 mb = 100 minutter

Følgende programmer kan mig bekendt bruges til at brænde alle ovenstående audio-CD-formater:
DeepBurner Free (http://www.deepburner.com/?r=products&pr=deepburner&prr=features)
CDburnerXP (Gratis)
InfraRecorder (http://infrarecorder.org/?page_id=5)

Der kan dog også ligge en begrænsning i din CD-brænder. Ikke alle modeller understøtter brænding af diske på over 80 minutter... Jeg har dog aldrig hørt om brændere, som ikke kan klare 80 minutter / 700 mb diske. Dette format er ret standardiseret, da mange officielle CD-udgivelser også rummer op til 80 minutter på én audio-CD.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
22. juli 2017 - 08:43 #7
Tak til ALLE - For de GODE råd ...
Avatar billede finb Ekspert
22. juli 2017 - 08:49 #8
Würtz, Frederiksborggade ?
Dans hifi, Amagerbrogade ?
Avatar billede posten Ekspert
22. juli 2017 - 14:05 #9
har lige kigget på elgigantenshjemmeside der kan få dem som 700 mb og ikke 800 mb
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/andet-computertilbehor/VERB505100/verbatim-cd-r-52x-10-stk skal de være på 800 mb så kan du købe dem på falkoner alle 47  https://www.fcomputer.dk/verbatim-datalife-cd-r-x-10-800-mb-lagringsmedie-1
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
22. juli 2017 - 14:49 #10
TAK til jer ALLE !