Avatar billede Trille Jensen Praktikant
23. juli 2017 - 03:19 Der er 13 kommentarer

Hvordan samler jeg min hdd???

Hej alle
Nu har jeg de sidste mange timer prøvet at samle c og d drev uden held :(
c drevet står under disk 0 og d drevet under disk 1.
kan sagtens slette d drevet men når det er gjort så der ikke allokeret og så kan jeg ikke gøre andet end af oprette den igen da jeg ikke kan udvide pladsen på c drevet.
så hvad gør jeg lige for at få dem samlet??
Avatar billede Trille Jensen Praktikant
23. juli 2017 - 03:22 #1
Har taget et screen shot men ved ikke lige hvordan jeg ligger det ind ;)
Avatar billede poko1 Ekspert
23. juli 2017 - 06:03 #2
Du kan Bruge dette link til upload!
https://da.imgbb.com/
Hvis du har et drev 0 og et rev 1
er der tale om 2 Harddiske og de kan ikke samles til en!
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2017 - 07:57 #3
Jeg er enig med poko1.
Kan tænke du vil same dem for at dit c drev ikke blevet fyldt hurtigt.
Det kan gøres på andre måder og vil (set med mine øjne) være en fordel i forhold til en stor disk.
Du kan nemlig flytte mappeindhold over til den disk hvor du formodentligt har ebn masse plads. Hvis du højreklikker på mappen og vælger egenskaber fremkommer en fane der hedder flyt. I denne fane kan den nye destination oprettes. I nogle Windows versioner skal du oprette en mappe som du henviser til.
Måske du lige skal fortælle hvilken version du kører?
Avatar billede Trille Jensen Praktikant
23. juli 2017 - 14:43 #4
Kører med windows 10.
Jeg kan ikke få hele styresystemet over på den anden hhd uden en skive vel?
Avatar billede poko1 Ekspert
23. juli 2017 - 14:59 #5
Vi mangler stadig at se dit screen shot!
Hvis den anden HDD er tom og der er mere plads kan du Clone Dit styresystem over på den og bag efter bytte om på Boot rækkefølgen!
Jeg bruger Aomei Disk Clone.
http://www.backup-utility.com/disk-clone-software.html
Direkte link: Spørg hvis du er i tvivl
http://www.backup-utility.com/download.html
Avatar billede Trille Jensen Praktikant
23. juli 2017 - 15:32 #6
Avatar billede poko1 Ekspert
23. juli 2017 - 15:43 #7
Hvis dit C: Drev er et SSD Drev så ville jeg nu beholde det som Styresystem!
Min SSD der bruges Ca 50 Gb til alle de programmer jeg har og det er rigtigt mange
https://ibb.co/mzJaek
Avatar billede Trille Jensen Praktikant
23. juli 2017 - 16:20 #8
Umiddelbart ser det ud til at begge hdd er sata ☺️
Og vi har skal have wow på pcen igen da både kæresten og jeg selv spiller og det fylder næsten 50 GB bare i sig selv
Avatar billede poko1 Ekspert
23. juli 2017 - 16:29 #9
Ja de er begge SATA det er Tilslutnings metoden og den store er sikkert en HDD Disk
HardDiskDrive! og sikkert kun 5400 Omdr.
og den lille en SSD Disk Uden bevægelige dele!
?? E det en Bærbar ?? Jeg har lige sat en 250Gb  en Bærbar Acer.
Avatar billede Trille Jensen Praktikant
23. juli 2017 - 17:02 #10
nej det er en acer predator staditionær begge hdd kan ikke se omdrejningerne uden jeg skal til at skrue dem løse :)
Avatar billede Trille Jensen Praktikant
23. juli 2017 - 17:08 #11
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2017 - 17:12 #12
Som skrevet før kan du i Windows vælge hvor ting gemmes og hvor apps (programmer) gemmes.
Du skal i indstillinger-system-lager og trykke på "rediger hvor nyt indhold gemmes"
Avatar billede poko1 Ekspert
23. juli 2017 - 18:03 #13
https://ibb.co/hRbaC5
Er en SSD Og den Anden er en HDD